دستور رهبر انقلاب برای تشکیل کارگروه پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی، تحول‌آفرین خواهد بود

11:03 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۷۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیر عامل شرکت تونل سد آریانا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تشکیل کارگرو‌ه‌هایی جهت پیگیری مطالبات و مشکلات فعالان اقتصادی، گفت: این دستور رهبری یکی از دستاوردهای مهم در دیدار با ایشان بود که اجرای این امر موجب تحول اقتصادی خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ علی موسوی رحیمی، مدیر عامل شرکت تونل سد آریانا، در گفت‌وگو با میزان درخصوص دیدار اخیر کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها با رهبر معظم انقلاب به بیانات ایشان اشاره کرد و گفت: در این دیدار راهکارهایی از سوی رهبر انقلاب ارائه شد که بسیار مثمر ثمر بود.

وی اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از بخش خصوصی به مسوولان حاضر بخصوص معاون اول ریاست جمهوری دستور ایجاد کارگروهی برای پیگیری مطالبات و حل گلایه‌ها و توقعات به حق فعالان اقتصادی دادند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تشکیل این کارگروه‌ها موجب تحول و رشد اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس فرموده‌های ایشان ارائه‌دهنده پیشنهاد نیز برای بهبود عملکردها می‌تواند در کارگروه حاضر و ناظر باشد.

موسوی همچنین به نظرات پیشنهادی در این دیدار اشاره و بیان کرد: در این دیدار تشکیل کنسرسیوم‌های دولتی و خصوصی به منظور اجرای پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام با اختصاص 150 هزار میلیارد تومان مطرح شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح پیشنهادی قوانین لازم وجود دارد، اما متاسفانه شرایط برای اجرا تاکنون وجود نداشته است و در صورت تشکیل کارگروه مقدمات تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فراهم خواهد شد.

این فعال اقتصادی یکی دیگر از از نتایج تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی را اشتغالزایی دانست و گفت: 50 هزار شرکت پیمانکاری و 3400 شرکت مهندسی در حوزه زیرساخت آماده همکاری در این طرح‌های ارائه شده هستند که این امر موجب ایجاد اشتغالزایی و گردش مالی خواهد شد.

موسوی همچنین به پیشنهاد مطرح شده در خصوص صادرات خدمات، فنی و مهندسی اشاره و بیان کرد: با این طرح صادرات غیرنفتی کشور نیز با رشد همراه خواهد شد.

وی همچنین خواستار حضور نماینده قوه قضاییه در این کارگروه‌ها شد و اعلام کرد: در هر پروژه‌ای به دلیل نیاز به نظارت بر اجرای قوانین، آیین‌نامه و مفاد قانونی حضور یک نماینده از این قوه نیز احساس می‌شود.

انتهای پیام/

امید گراوند


برچسب ها: فعالان اقتصادی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *