لاوروف: غرب پس از اوکراین چشم به مولداوی دوخته است

12:38 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۸۹۶
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «اسپوتنیک» گفت که آمریکا اتحادیه اروپا را «در هم شکست» و آن را از آخرین نشانه‌های استقلال محروم کرد.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «اسپوتنیک»، گفت که غرب به بی‌طرفی کشورهای در حال توسعه احترام نمی‌گذارد و تقریباً هر روز بر کشورهایی که هنوز به تحریم‌های علیه فدراسیون روسیه نپیوسته‌اند، فشار می‌آورد.

«لاوروف»، اظهار کرد: ادعای مبنی بر امتناع روسیه از مذاکره درباره اوکراین نادرست است و ما به رد کردن این ادعا ادامه خواهیم داد.

وی همچنین درباره نفوذ آمریکا بر اتحادیه اروپا، بیان کرد: آمریکا اتحادیه اروپا را «در هم شکست» و آن را از آخرین نشانه‌های استقلال محروم کرد.

به گفته لاوروف، سرکوب اقتصادی اروپا از برنامه‌های آمریکا بوده که این روند در حال اجراست.

وزیر خارجه روسیه در ادامه به نقش آمریکا در خرابکاری خط لوله انتقال گاز «نورد استریم» اشاره کرد و گفت: معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی با ابراز خوشحالی از وقوع انفجارها در «نورد استریم» یک اعتراف کامل کرد؛ اظهارات او گویای مشارکت مستقیم آمریکا در این خرابکاری است.

وی همچنین افزود: غرب اکنون به مولداوی برای نقش «اوکراین بعدی» چشم دوخته است، رئیس جمهور این کشور تقریباً برای هر کاری آماده است.

در ادامه وزیر خارجه روسیه پیشنهاد کی‌یف به مینسک در مورد پیمان عدم تجاوز را خنده‌دار خواند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: تفلیس، با وجود فشارهای خارجی، بر اساس منافع ملی هدایت می‌شود، اما غرب می‌خواهد گرجستان را به یک محرک علیه روسیه تبدیل کند.

وی در ادامه درباره سرازیر کردن تسلیحات از سوی غرب به اوکراین گفت: ظاهراً تحویل تجهیزات مدرن از سوی غرب به کی‌یف همراه با خدمه جنگی خارجی انجام خواهد شد.

لاوروف اظهار کرد: مسکو برای درخواست کمک در رابطه با جنگ اوکراین به شرکای خود در سازمان پیمان امنیت جمعی مراجعه نکرد. ما همه چیزهایی را که نیاز داریم، در اختیار داریم.

وزیر خارجه روسیه گفت: تمام اروپا به سرکردگی آمریکا علیه ما تبانی کرده و بر حل آنچه آنها «مشکلی به نام روسیه» می‌خوانند، اصرار دارند. ما می‌بینیم که چگونه کل ناتو علیه ما می‌جنگد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *