مواجهه مسلمانان با تبعیض و موانع ساختاری در بازار کار کانادا

14:48 - 14 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۰۱۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس گزارشی تازه منتشر شده، درصد بالایی از مسلمانان در کانادا در طول زندگی خود با اسلام ستیزی در محبط‌های کاری خود مواجه شده‌اند.

خبرگزاری میزان - گزارش جدید سازمان «امداد اسلامی کانادا»، تجربیات زندگی مسلمانان کانادایی را برای کشف شواهد نگران‌کننده‌ای از اسلام ستیزی در محل کار تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گزارش «اسلامیک ریلیف کانادا»، سازمان امداد اسلامی کانادا گزارشی را منتشر کرده که به میزان اسلام ستیزی در بازار کار کانادا می‌پردازد.

با حمایت بنیاد روابط نژادی کانادا، این گزارش با نام «مسلمانان در حاشیه: اسلام ستیزی و بیکاری» تجربیات زندگی نزدیک به 700 مسلمان کانادایی را بررسی و شواهد مهمی از اسلام ستیزی در محیط کار در کانادا را کشف کرده است.

یافته‌های کلیدی این گزارش نشان می‌دهد که اسلام ستیزی در محیط کار بر پیشرفت شغلی مسلمانان کانادا تأثیر منفی می‌گذارد.

بر این اساس، بیش از 67 درصد از شرکت‌کنندگان در تحقیق، تبعیض رسمی و 84 درصد تبعیض غیررسمی را در محل کار خود تجربه کرده‌اند.

نتایج مصاحبه‌ها و یک نظرسنجی‌ها تأیید می‌کند که اسلام ستیزی ساختاری و جنسیتی است، به طوری که زنان مسلمان در کانادا به وضوح بالاترین سطوح اسلام ستیزی را در محل کار خود گزارش می‌کنند.

در کبک، جایی که بسیاری از اقلیت های مذهبی با پیامدهای واقعی «لایحه 21»، که بر اساس آن اعضای جوامع اقلیت‌های دینی و مذهبی مجاز به استفاده از نمادهای مذهبی خود در ادارات نیستند، مواجه هستند، اکثر شرکت‌کنندگان (76 درصد) عنوان کردند که کار به عنوان یک مسلمان در کبک سخت‌تر از سایر استان‌ها است.

همچنین 71 درصد ابراز نگرانی کردند که لایحه 21 فراتر از حوزه قضایی آن است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *