اجرای طرح ساماندهی کودکان کار پایتخت/ در صورت مشاهده کارتن خواب‌ها با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرید

9:46 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۲۶۳۶
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف در قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در حال پیگیری است.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: محمد امین توکلی زاده گفت: کمیته تخصصی ساماندهی وضعیت کودکان کار در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران شکل گرفته است که در این کمیته نمایندگان دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی انتظامی حضور دارند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح آموزش و سپس جذب کودکان کار در مراکز مردم نهاد است، اظهارداشت: این آموزش‌ها در چهار سطح آغاز شده و تلاش داریم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد این کودکان پس از آموزش‌های لازم در این سازمان‌ها جذب شوند.

ضرورت ساماندهی کودکان کار اتباع سایر کشورها

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات این طرح ساماندهی کودکان کار اتباع سایر کشورها است، افزود: وزارت کشور و امور اتباع باید در ساماندهی این افراد اقدامات جدی انجام دهند.

وی درباره فعالیت کارگران کم سن و سال در حوزه خدمات شهری گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده تا پیمانکاران حوزه شهری از این افراد استفاده نکنند.

توکلی‌زاده تاکید کرد: وزارت کشور اصلی‌ترین نهاد در زمینه ساماندهی کودکان کار است اما شهرداری تهران در کنار وزارت کشور و سایر دستگاه‌های اصلی حضور و آماده هرگونه همکاری است.

از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده این افراد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شوند و این افراد را برای خدمات رسانی به مددسراها انتقال دهند

وی با بیان اینکه جلسات قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران به طور منظم در حال پیگیری است، افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و کودکان کار از موضوعات اصلی این قرارگاه است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح حامی شهر گفت: این طرح به صورت شبانه‌روزی در مناطق مختلف شهر تهران در حال انجام است و در این طرح تلاش شده افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب ساماندهی شوند همچنین از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده این افراد با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر بلافاصله به محل اعزام شوند و این افراد را برای خدمات رسانی به مددسراها انتقال دهند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *