تورنمنت کشتی فرنگی کرواسی| محمدی و عباسی به نقره بسنده کردند

23:06 - 15 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۲۵۱
نمایندگان اوزان 63 و 67 کیلوگرم کشورمان به مدال‌های نقره و برنز رقابت‌های کشتی فرنگی تورنمنت کرواسی دست یافتند.

خبرگزاری میزان - مسابقات مقدماتی دو وزن دوم رقابت های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب امروز جمعه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که از 4 نماینده کشورمان، 2 کشتی گیر صاحب مدال نقره و یک کشتی گیر صاحب مدال برنز شدند.

در این مسابقات عارف محمدی در وزن 63 کیلوگرم و رضا عباسی در وزن 67 کیلوگرم به مدال نقره و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در مسابقات دو وزن روز نخست (دیروز) نیز تیم ایران توسط محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره رسید و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج نمایندگان کشورمان در پایان مسابقات چهار وزن به شرح زیر است:

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه 6 بر 1 ویتالی اریومنکو از مولداوی را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 1 (سه اخطاره) پریکا دیمیتریویچ از صربستان را برد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 4 مغلوب طالح ممدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. ایمان محمدی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت. عارف محمدی دیگر نماینده کشورمان که در آن سوی جدول قراردارد، در دور نخست با نتیجه 3 بر 2 آکر اشمید العبیدی از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل ساگار از هند به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این با نتیجه 7 بر 6 ایوان لیزاتوویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 2 مقابل طالح ممدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 67 کیلوگرم رضا عباسی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر آشو از هند را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر آدام پویلیک از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 هاوارد یورگنسن از نروژ را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عباسی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل آدوماس گریگالیوناس از لیتوانی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 2 مغلوب از چین و صاحب مدال نقره شد. دانیال سهرابی دیگر نماینده کشورمان نیز که در آن سوی جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 ماماداسا سیلیا از فرانسه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 2 مغلوب لوییز اورتا سانچز قهرمان المپیک از کوبا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف چینی، سهرابی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان را شکست داد وی در دور بعد اولیور کروگر از دانمارک را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی ریکاردو آبرسیا از ایتالیا را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 مغلوب الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از مولداوی شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 1 بر 1 از سد میکو پیتر از فنلاند گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر آنتونیو کامنیاسویچ از کشور کرواسی را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. محمدعلی گرایی که در آنسوی جدول قرار دارد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 خوآن آک از نروژ را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل آیک مناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان با نتیجه 7 بر صفر (سه اخطاره) به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل پر کور از نروژ با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 جانی بور از فرانسه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در این دیدار با نتیجه 2 بر 2 از سد الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم حمیدرضا بادکان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 سو ساکابه از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد در مصاف با استفان تاکاچ دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از مجارستان با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل تورپال بیسلطانوف دارنده مدال نقره جهان از دانمارک با نتیجه 11 بر صفر مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت. ناصر علیزاده که در آنسوی جدول قرار دارد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر مایمایتی کایسایر از چین را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 1 بر 1 سیمون سیمونوویچ از لهستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. علیزاده در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 از سد ایوان هوکلک از کرواسی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر مقابل جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال نقره جهان از ازبکستان با نتیجه 5 بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 1 مغلوب استفان تاکاچ دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از مجارستان شد و به مدال نقره رسید.

رده بندی نفرات برتر 4 وزن برگزار شده به شرح زیر است:

63 کیلوگرم: 1- طالح ممدوف (آذربایجان) 2- عارف محمدی (ایران) 3- ایمان محمدی (ایران) و ایوان لیزاتوویچ (کرواسی)
67 کیلوگرم: 1- هوسیوتیو (چین) 2- رضا عباسی (ایران) 3- لوییز اورتا سانچز (کوبا) و آشو (هند) … 12- دانیال سهرابی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- الکساندرین گوتو (مولداوی) 3- امین کاویانی نژاد (ایران) و آیک مناتساکانیان (بلغارستان)
87 کیلوگرم: 1- استفان تاکاچ (مجارستان) 2- ناصر علیزاده (ایران) 3- تورپال بیسلطانوف (دانمارک) و ایوان هوکلک (کرواسی) … 16- حمیدرضا بادکان (ایران)

از ظهر فردا مسابقات شش وزن سوم و پایانی برگزار می شود که برنامه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

یکشنبه ۱۶ بهمن ماه:

ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۰۰ : مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵(پویا دادمرز، مهدی جواهری) ۶۰(مهدی محسن نژاد، امیررضا ده بزرگی)۷۲(امیر عبدی ، سجاد ایمن طلب) ۸۲(پژمان پشتام ، علیرضا مهمدی) ۹۷، ۱۳۰(علی اکبر یوسفی ، امیر قاسمی منجزی)

در وزن 55 کیلوگرم که با حضور 7 نفر و به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، پویا دادمرز در گروه A با اختیار بوتیروف از قزاقستان، دالتون دوفیلد از آمریکا و آریتیوم دلانو از مولداوی کشتی می گیرد. محمدمهدی جواهری دیگر نماینده کشورمان نیز در گروه B به مصاف مانجیت از هند و دنیس میهای از رومانی می رود.

در وزن 60 کیلوگرم که 19 نفر حضور دارند، مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کایتو اینابا از ژاپن می رود. امیررضا ده بزرگی دیگر نماینده کشورمان نیز که در آنسوی جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با راندون میراندا از آمریکا کشتی می گیرد.

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 23 نفر برگزار می شود، امیر عبدی در دور نخست به مصاف والنتین پتیک از مولداوی می رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده مبارزه میان لوکا مالوبابیک از کرواسی و برایتون هولمز از آمریکا کشتی خواهد گرفت. سجاد ایمن طلب دیگر نماینده کشورمان نیز که در همین جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با برنده پاتریک اسمیت از آمریکا و کریستوفر کلانی از مجارستان مبارزه می کند.

در وزن 82 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، پژمان پشتام در دور نخست با تونجای وزیرزاده از آذربایجان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف ایوو اسویگلر از چک می رود. علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با مارسل هین از دانمارک کشتی می گیرد. در صورت پیروزی، نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با هم روبرو خواهند شد.

در وزن 130 کیلوگرم که 20 نماینده دارد، امیر قاسمی منجزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با فریدریکاس از لیتوانی کشتی می گیرد. علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان سوتنیکوف از ایتالیا و صباح شریعتی از آذربایجان می رود. نمایندگان کشور در صورت پیروزی مقابل حریفان خود در کشتی بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می روند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *