افتتاح ۳ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در ۱۰ استان کشور

8:52 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۴۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بر اساس آمار منتشر شده از ابتدای سال جاری تا دهه فجر تعداد ۳ هزار و ۱۶۲ واحد روستایی در ۱۰ استان کشور احداث و تکمیل شده است.

خبرگزاری میزان _ از سال۱۳۸۴ و با اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی درصد واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی از ۷ درصد به ۵۱ درصد رسید. از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی ساخت‌وساز در روستاها و همچنین شهرهای کوچک به عنوان یکی از متولیان ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن است. از ابتدای سال جاری تا  دهه فجر تعداد ۳ هزار و ۱۶۲ واحد روستایی در ۱۰ استان کشور احداث و تکمیل شده است.

واحدهای افتتاح شده در بخش روستایی که در دهه فجر افتتاح شد بدین شرح است: استان سیستان و بلوچستان ۴۹۲ واحد، خوزستان ۴۶۲ واحد، کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۴ واحد، کرمان ۳۷۰ واحد، خراسان رضوی ۳۰۷ واحد، خراسان جنوبی ۲۷۷ واحد، آذربایجان‌غربی ۲۲۸ واحد، گلستان ۲۲۱ واحد، هرمزگان ۲۱۲ واحد و چهارمحال وبختیاری ۱۹۸ واحد مسکونی در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با ایام الله دهه‌فجر و روز ولادت امام علی(ع) با حضور رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی و دیگر مسئولان ملی و استان در شهر پرند، ۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و ۳ هزا رو ۱۶۲ واحد مسکونی روستایی در سراسر کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مسکن بازار مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *