افزایش موارد قتل زنان در فرانسه

10:37 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۳۵۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موارد خشونت علیه زنان در فرانسه طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - با وجود اقدامات انجام شده برای مقابله با خشونت علیه زنان، موارد قتل زنان در فرانسه در سال 2021 تا 20 درصد افزایش یافت و 122 زن کشته شدند؛ این رقم برای سال پیش از آن 102 مورد بوده است.

اشتباهات در تجزیه و تحلیل داده‌ها، اقدامات دولت مکرون و پاسخ ضعیف باعث افزایش موارد قتل زنان در فرانسه شده است.

در اوایل ژانویه 2022، گروه‌های حقوق بشری در فرانسه از دولت این کشور خواستند تا در برابر افزایش خشونت علیه زنان، اقدامات سختگیرانه‌ای انجام دهد.

به گزارش «globalpolitics»، اظهارات آنها بر مسائل مربوط به قتل زنان در فرانسه تأکید می‌کند، زیرا سه زن ظاهراً توسط شرکای سابق خود در یکم ژانویه سال جاری کشته شدند. قتل‌های سال جدید میلادی، افزایش موارد قتل زنان را در خط مقدم فرانسه و اروپا قرار داده است.

در سال 2019 تعداد قتل زنان در سال 2019 به 146 مورد رسید و اگرچه آمار خوش بینانه به نظر می‌رسد، داده‎های سازمان ملل از سپتامبر 2020 خلاف این را نشان می‌دهد؛ فرانسه شاهد افزایش 30 درصدی تماس‌ها و گزارش‌های مربوط به خشونت خانگی بوده است.

افزایش 30 درصدی تماس‌ها و گزارش‌های خشونت خانگی نگران‌کننده بود و گروه‌های حقوق بشری در فرانسه نقش مهمی در برجسته کردن این موضوع ایفا کرده‌اند.

پیش از این تظاهرات گسترده‌ای در سراسر فرانسه برگزار شد و از دولت این کشور خواسته شد تا از خشونت علیه زنان جلوگیری کند.

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه فرانسوی افکار عمومی IFOP نشان می‌دهد که 14 درصد از زنان خود را قربانی خشونت خانگی می‌دانند.

با وجود تدابیر اتخاذ شده توسط دولت فرانسه، موارد خشونت خانگی همچنان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

فرانسه، اتریش و اسپانیا همگی مبارزه علیه افزایش موارد قتل زنان و افزایش خشونت علیه زنان را آغاز کرده‌اند؛ با این وجود، دلایل آنها برای افزایش موارد مشابه فرانسه نیست.

زنان در اتریش به دلیل شکاف درآمدی بین مردان و زنان با مشکلاتی روبرو هستند. در نتیجه، زنانی که تحت خشونت خانگی قرار می‌گیرند، به زندگی یا تعامل با شرکای خود برای وابستگی اقتصادی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *