برای 3 هزار و 700 هکتار از اراضی زراعی بوشهر سند مالکیت صادر شد

16:02 - 16 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۰۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور سند برای 3 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی روستای سیامکان دیلم به مناسبت دهه فجر خبر داد .

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز در نشست شورای قضایی استان، با اشاره به تلاش‌ها برای سند دار کردن اراضی زراعی استان، گفت: در سطح استان بوشهر 366 هزار و 792 هکتار اراضی زراعی داریم که متاسفانه طی سنوات گذشته روند سنددار شدن آن‌ها بسیار به کندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در 3 ماهه اخیر با یک جهش و اقدام جهادی، توانستیم بیش از 68 هزار هکتار از اراضی زراعی استان را سند دار کنیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، افزود: یکی از مشکلات در حوزه اراضی کشاورزی شهرستان دیلم، بحث اراضی مزروعی روستای سیاهمکان بزرگ تحت پلاک 30 بوده، موضوعی که از دهه 80 تاکنون گریبانگیر کشاورزان و صاحبان اراضی در محدوده پلاک مرقوم بوده است.

مهرانگیز ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر طی یک فرایند و حرکت جهادی و با بسیج تمام امکانات، با حضور در محل و بهره گیری از پتانسیل شورای محل و افراد بومی آشنا به محیط جغرافیایی و حدود و ثغور روستای مورد بحث اقدام به تهیه نقشه کاداستری با دقت بالا کرد.

وی اضافه کرد: در نهایت طی 48 ساعت ثمره این حرکت جهادی مبنی بر صدور سند دفترچه ای اراضی فوق الاشاره به مساحت 3هزارو 700 هکتار شده است.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر، تصریح کرد: کمیسیون‌های رفع تداخلات استان به طور منظم با حضور مسئولان مربوطه برگزارمی شود و یکی از معاونان دادستان به عنوان قاضی ویژه منصوب و مقرر شد تا وی در روزهای دوشنبه هر هفته به صورت ویژه با صرف وقت زیاد این جلسات را برگزار کند؛ همچنین مقرر شده رؤسای دادگستری شهرستان‌ها نیز کمیسیون رفع تداخلات شهرستان ها را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهرهمچنین بیان کرد: صدورسند مالکیت اراضی کشاورزی مانع تصرف اراضی توسط غیر خواهد شد و از طرفی یک امنیت خاطری به کشاورزان خواهد داد و در خصوص تثبیت مالکیت آنها ایجاد انگیزه‌ای برای ادامه فرایند کشاورزی در اراضی کشاورزی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۷۸ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران و همت دادگستری استان بوشهر آزاد شدند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *