رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف گورهای دسته جمعی در کانادا مُهر تایید بر نسل کشی بومیان در آمریکای شمالی

8:15 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۶۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گورهای بی نشان کودکان بومی در کانادا همچنان کشف شده و مردم این کشور را شوکه می‌کنند.

خبرگزاری میزان – اخیرا یک گور دسته جمعی جدید در استان بریتیش کلمبیای کانادا کشف شد که خبر از وجود 66 گور احتمالی کودکان بومی را می‌دهد.

به گزارش « plenglish»، کشف هر گور دسته جمعی جدید در کانادا تاکید می‌کند که بومیان آمریکای شمالی قرن‌ها قربانی نسل کشی بوده اند.

از دهه 1830 تا زمان بسته شدن آخرین مدرسه شبانه روزی کودکان بومی تحت مدیریت کلیسای کاتولیک و با بودجه دولت کانادا در سال 1997، بیش از 150 هزار کودک بومی به زور از خانواده‌ها و جوامع خود جدا شدند تا در این مدارس اسکان داده شوند.

براساس گزارش مرکز ملی حقیقت و آشتی، بیش از 4 هزار و 100 کودک بومی در آن مدارس جان خود را از دست دادند؛ اگرچه بر اساس سوابق احتمال می‌رود که تعداد کل مرگ و میرها بسیار بیشتر باشد.

بزرگترین گور دسته جمعی کشف شده مربوط به یک مدرسه شبانه روزی در استان ساسکاچوان است؛ این گور دسته جمعی شامل 715 گور بی نشان در سال 2021 کشف شد.

پس از نخستین اکتشافات، صدها نفر از مدافعان حقوق بومیان در سراسر جهان خواستار اقدامات بیشتری از دولت کانادا برای یافتن حقیقت و عدالت شدند، اما برای بومیان، این در واقع یک کشف نبود بلکه تاییدی بر ادعاهای آنان مبنی بر دفن بی نشان کودکانشان بود.

این رسوایی باعث شد که جاستین ترودو، نخست وزیر خود کانادا، از طرف دولت عذرخواهی عمومی و پاپ فرانسیس از سوءاستفاده‌های کلیسای کاتولیک کانادا علیه مردم بومی کانادا ابراز تاسف کند.

اما سوءاستفاده از کودکان بومی در مدارس شبانه روزی در کانادا، پیامدهای هولناکی داشت که همچنان ادامه دارد؛ بومیان بیش از همیشه در کانادا به حاشیه رانده شدند.

این واقعیت هیچگاه نباید فراموش شود که بسیاری از کودکان بومی زیر سن قانونی بر اثر جنایت‌هایی که در مدارس مذکور رخ می‌داد یا جان خود را از دست دادند یا ناچار شدند از پیامدهای مادام العمر آن رنج ببرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *