فعال اقتصادی: یکی از ثمرات دیدار با رهبری رفع موانع تولید است

9:23 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۷۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت تحریر پارسیان رفع موانع تولید برای تولیدکنندگان را از ثمرات دیدار با رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: نگاه رهبر به حل مسائل اقتصادی درس تفکر خلاق است و این امر می‌تواند فرهنگ جامعه را تغییر دهد.

مهرداد عالی‌پور، مدیرعامل شرکت تحریر پارسیان، در گفت‌وگو با میزان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب نسبت به خطای دولتی کردن همه کارها در اوایل انقلاب، در دیدار اخیر کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها با ایشان، گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به عقب‌ماندگی‌های کشور و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی، فرهنگ جدیدی است که در مسائل کشور به وجود آمده است.

وی این نگاه ویژه را تربیت‌کننده جامعه دانست و اعلام کرد: سخنان رهبر انقلاب درسی از تفکر خلاق است که در دانشگاه به دانشجویان آموزش داده می‌شود. تفکر خلاق یعنی مشکلات را از دیدگاه‌های متفاوت، اجتناب از راه‌حل‌های مرسوم و تفکر خارج از چارچوب بررسی کرد و این امر می‌تواند فرهنگ جامعه را تغییر دهد.

عالی‌پور دیدار اخیر فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب را صمیمی و پربار برشمرد و تصریح کرد: در این دیدار طرحی مبنی بر تشکیل کارگروه ملی صنعت نوشت‌افزار در وزارت صمت ارائه شد. بر اساس این طرح افرادی متخصص و مورد اعتماد در سه عرصه فرهنگ، صنعت و تجارت با اختیار تام اما با روحیه مسولیت‌پذیری و پاسخگویی در مقابل نتایج عملکرد آن با اتکا بر صنعت دانش‌بنیان و مبتنی بر نوآوری جامع بر پایه الگو بومی کارآفرینی برای اجرای آن باید معرفی شوند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه پیگیر‌ی‌های اثربخشی از سوی دفتر نهاد رهبری و ریاست جمهوری پس از پایان دیدار صورت پذیرفته است، گفت: از همان روز دیدار جلساتی با حضور نمایندگان وزرات صنعت و کارشناسان اقتصادی درخصوص بررسی تشکیل کارگروه مدنظر رهبری برگزار شد.

وی همچنین رفع موانع موجود در مقابل تولیدکنندگان را از ثمرات این دیدار دانست و بیان کرد: تشکیل کارگروه‌ برای پیگیری مطالبات و حل گلایه‌ها و توقعات به حق فعالان اقتصادی فضای کسب و کار را بهبود می‌بخشد و موجب پیشرفت در بخش صنایع کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

امید گراوند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *