۸۰ درصد کشت گندم مکانیزه شده است

10:44 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۴۹۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از رشد ۸۰ درصدی کشت مکانیزه گندم خبر داد و گفت: دستورالعمل فنی خرید تضمینی گندم در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد.

خبرگزاری میزان _ سهراب سهرابی در رابطه با خرید تضمینی گندم گفت: در بودجه سال آینده نقدینگی خرید تضمینی دیده شده و در زمان خود پرداخت صورت می‌گیرد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: اعتبارات خرید تضمینی گندم از سه محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران، ستاد هدفمندی یارانه‌ها و تسهیلاتی که شرکت بازرگانی دولتی طبق قانون بودجه کشور از بانک‌های عامل دریافت می‌کنند، پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون در مرحله داشت گندم هستیم و مدیریت تغذیه، مبارزه با آفات و آبیاری سه برنامه اصلی در حوزه این محصول است.

سهرابی افزود: هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم، کنترل ضایعات و آمادگی مراکز تحویل به ویژه در اقلیم‌های جنوب کشور انجام شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۸۰ درصدی کشت مکانیزه گندم، گفت: بیش از ۷۵ درصد گندم آبی و ۸۳ درصد گندم دیم در کشور به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

وی سطح کل گندم کشور را ۵ میلیون و ۹۳۵ هزار هکتار عنوان و اظهار کرد: از این سطح ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار هکتار به کشت گندم دیم و حدود یک میلیون و ۹۷۵ هزار هکتار به گندم آبی اختصاص دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در همین حال آخرین سطح کشت قراردادی گندم را یک میلیون و ۵۵۱ هزار هکتار عنوان کرد.

وی در مورد تامین بذر گندم نیز بیان کرد: سال گذشته با همکاری بخش تحقیقات و اجرا ۳۳۰ هزار تن بذرهای اصلاح شده میان کشاورزان توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سهرابی پیش‌بینی تولید گندم را به ماه‌های برداشت در فروردین و اردیبهشت موکول کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: گندم کشت گندم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *