ماتا: هیچ خبری از آمانوف نداریم/ فدراسیون مقابل رفتارهای تحریک‌آمیز بایستد

18:14 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۶۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مربی تیم فوتبال استقلال گفت: این برای اولین بار نبود که وقتی برنده می‌شویم چنین رفتاری با ما می‌کنند، این اتفاق برای فوتبال ایران هم خوب نیست.

خبرگزاری میزان - روی ماتا، مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*مجموعه استقلال همدردی خود با مردم خوی و ترکیه را اعلام می‌کند. به همه آنها تسلیت می‌گویم و امیدوارم که مشکلات زودتر برطرف شود و به شرایط مطلوب برسند.

*برای بازی فردا انتظار یک مسابقه سخت را داریم. اگر چه که تیم نفت در جدول رده‌بندی جایگاه خوبی را ندارد. بدون شک فردا بازی سختی خواهیم داشت. از زمانی که مربی آنها تغییر پیدا کرده گلی دریافت نکرده‌اند و این موضوع برای آنها یک امتیاز محسوب می‌شود. برای اینکه 3 امتیاز این مسابقه را بگیریم باید مسیری را که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم. باید در نبردهای هوایی برنده باشیم و جنگنده ظاهر شویم. ضمن اینکه باید کیفیت خودمان را با توپ به حریف نشان دهیم. لحظات خوبی را سپری می‌کنیم. هر بازی از حالا به بعد سختی خاص خودش را خواهد داشت و فردا هم یکی از همین بازی‌ها خواهد بود.

*گفته می‌شود آمانوف ایران را ترک کرده؟ تا الان هیچ اطلاعی درخصوص آمانوف نداریم و نمی‌دانیم که از ایران خارج شده است یا خیر. در چند روز آخر در تمرین حاضر نشد و اطلاعی از وی نداریم.

*بازی سختی خواهد بود، اما شرایط فعلی تیم ما خوب است و اگر آن سطح را نگه داریم می‌توانیم 3 امتیاز بازی فردا را کسب کنیم.

*۲ هفته پیش ما 8 امتیاز عقب بودیم و همه انتقاد می‌کردند، اما حالا اختلاف ما با صدر جدول به عدد 3 رسیده است، این فوتبال است. مسیر طولانی در پیش داریم و کار خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم که در آخر خوشحال باشیم.

*غیبت ساپینتو در کنار خط؟ او سرمربی ما است و خیلی اهمیت دارد. همه این موضوع را می‌دانند. در خیلی از بازی‌های وقتی تیم حریف از ما عقب می‌افتد نیمکت آنها حرکاتی را انجام می‌دهد که باعث برهم زدن آرامش تیم ما می‌شود و ما را تحریک می‌کنند. نمی‌توانم باور کنم که در بازی قبل چه اتفاقی افتاد! چرا مربی تیم حریف باید به سمت ما بیاید؟ چرا فدراسیون نباید روی این موضوع واکنش نشان دهد؟

*باید قانون‌گذاری شود، چون اینگونه نمی‌توان ادامه داد. هر کسی که به سمت نیمکت تیم دیگر می‌رود باید کارت قرمز بگیرد. ما همیشه سعی کردیم روی تیم خود تمرکز کنیم، اما نباید اینگونه با ما رفتار کنند. در بازی قبلی مربی ما چند بار از سوی اعضای تیم حریف تحریک شد. آنها به سمت ما آمدند و وقتی نتیجه بازی 3 بر یک شد به سمت سرمربی ما آمدند و او را هُل دادند.

*دلیل این کارها چیست؟ همه باید روی فوتبال تمرکز کنند. من از فدراسیون خواهش می‌کنم که جلوی آنها را بگیرد و هرکسی این کار را کرد با کارت قرمز جریمه شود تا شاید اینگونه مشکلات حل شود. ما بازی را برده بودیم و ممکن است که بخواهیم تیم حریف را تحریک کنیم؟

*این برای اولین بار نبود که وقتی برنده می‌شویم چنین رفتاری با ما می‌کنند. این اتفاق برای فوتبال ایران هم خوب نیست. ما فقط دوست داریم که کیفیت بازی را بالا ببریم؛ هرچقدر کیفیت بالاتر باشد افراد بیشتری لذت می‌برند. لطفاً از مربیان تیم‌های دیگر خواهش کنید که فقط روی تیم خود تمرکز کنند.

*وی در خصوص اینکه ساپینتو یک مربی احساسی است و شاید بهتر باشد که خودش از این فضاها فاصله بگیرد؟ گفت: صحنه‌های بازی قبلی را دیدید؟ دیدید که وقتی ساپینتو را هل دادند او واکنشی نشان داد یا خیر؟! برای همین است که از فدراسیون می‌خواهیم وارد عمل شود. به صورت مستمر ما را تحریک می‌کنند.

*هر زمانی که ساپینتو کنار تیم نبود، بازیکنان عملکرد 100درصدی دیگری را به خودشان اضافه کردند. چون ما یک خانواده هستیم و هر زمانی که یکی از ما حضور ندارد، اتحاد ما بیشتر شده است و فردا هم یکی از همان روزها است.

*قرار بود استقلال هفته گذشته یک هافبک به تیم خود اضافه کند؟ زمانی که پنجره نقل و انتقالات باز بود ما نمی‌توانستیم اقدامی کنیم. می‌خواستیم چند بازیکن اضافه کنیم اما امکانش را نداشتیم. حالا بازار آزاد است. برای آوردن بازیکن آزاد باید دقت بالایی داشته باشیم. کسی که می‌آوریم هم باید سطح بالایی داشته باشد تا بتواند تغییری در تیم ایجاد کند، چون اگر قرار باشد بازیکنی هم سطح با بازیکنان دیگر بیاوریم خوب نیست.

*ما از تیم خود راضی هستیم و اعتقاد زیادی به بازیکنان خود داریم. سختی‌های زیادی کشیدیم و هر روز پیشرفت کردیم. همه بازیکنان پیشرفت کرده‌اند و برخی از مصدومان هم قرار است به ترکیب اضافه شوند. رقابت بین بازیکنان شرایط خوبی دارد. اگر قرار است یک بازیکن بیاوریم باید خیلی خیلی خوب و سطح بالا باشد و اگر نشد هم همین 27 بازیکنی که به ما شهامت دادند تا اینجا بیاییم به کار خود ادامه خواهیم داد.

*ما بازیکنان زیادی را بررسی کردیم. همه کار خودشان را انجام دادند، اما گاهی نمی‌شود. ما از تیم خود راضی هستیم. ما به تمامی گزینه‌ها نگاه کردیم اما در موقعیت کنونی اگر نتوانیم بازیکن سطح بالایی بیاوریم، اصلاً بازیکنی نگیریم بهتر است.

*بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران تفاوتی با بازیکنان ایرانی دارند یا خیر؟ من درمورد تیم خودم می‌توانم حرف بزنم. ما بازیکنان داخلی و خارجی خوبی در تیم خود داریم. بر این باورم که اگر قرار است بازیکن خارجی بیاوریم باید سطح بسیار بالایی داشته باشد. در غیر اینصورت باید به بازیکنان خودمان اعتماد به نفس بدهیم چون پتانسیل بالایی دارند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *