عنایتی: استقلال تا اینجا فوق‌العاده‌ کار کرده/ من هم با تیم ملی همین نتایج را در جام جهانی می‌گرفتم

17:49 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۶۴۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: استقلال امسال هم تا اینجای کار فوق العاده کار کرده است، امیدوارم فردا تمرکز لازم را برای بازی داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - رضا عنایتی، سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال، اظهاراتی داشت که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

*مصیبت زلزله را به زلزله زدگان خوی تسلیت می‌گویم، خوشحالم که به کمپ ناصرخان حجازی برگشتم، امیدوارم هرچه سریع‌تر شرایط مطلوبی را پیدا کند و روز به روز شرایط این کمپ بهتر شود.

*می‌دانیم بازی سختی مقابل استقلال داریم تیمی که شخصیت قهرمانی دارد و فصل گذشته نیز قهرمان لیگ شده است، تلاش می‌کنیم بازی خوبی مقابل این تیم داشته باشیم.

*استقلال امسال هم تا اینجای کار فوق العاده کار کرده است، امیدوارم فردا تمرکز لازم را برای بازی داشته باشیم. هر لحظه‌ای که غفلت کنیم می‌تواند برای ما گران تمام شود. بازیکنان استقلال خیلی خوب هستند و در هر لحظه می‌‌توانند نتیجه را تغییر بدهند.

*در این مدت که با بازیکنان صحبت و تمرین کرده‌ایم، نکات مهم را گوشزد کرده‌ایم تا بازی قابل قبولی انجام بدهیم. شرایطی که تیم ما در جدول دارد مهم است که امتیاز جمع کنیم و امیدوارم بتوانیم در پایان فصل شرایط را ایده آل کنیم. می‌دانیم خیلی سخت است و عزم استانی می‌خواهد که مشکلات ما مرتفع شود تا بدون دغدغه مالی نتایج را بگیریم و تیم را در لیگ برتر نگه داریم. می‌دانیم کار مان خیلی خیلی سخت است.

*حفظ نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر؟ سوال شما خیلی خیلی سخت است. اینکه من گفته‌ام بارها دوست دارم در بحث مربیگری‌ام ریسک کنم و همه دوستان گفتند چطور این سمت را قبول کردید، خیلی سخت است. به این بازیکنان اعتماد و اعتقاد دارم که در بازی‌های باقیمانده بتوانیم کار بزرگی انجام بدهیم.

*با توجه به بازیکنانی که داریم می‌توانیم موفق شویم البته شرایط خیلی سخت است تا ان‌شاءالله بتوانیم در بازی‌های باقیمانده لیگ کار بزرگی را انجام بدهیم.

*صحبت‌هایمان درباره مشکلات را با دوستان‌مان و مدیریت انجام دادیم. قبل از این بازی نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم. اجازه بدهید بازی تمام شود و در موردش با هم صحبت کنیم؛ اما همه به این مسئله اذعان دارند و می‌دانند چه اتفاقاتی در باشگاه نفت رخ داده است. نمی‌توانیم بگوییم در این باشگاه از نظر مالی مشکلی نداریم؛ اما مدیران قول دادند تا آخر هفته مشکلات رفع و رجوع شود. بگذارید بعد از بازی یا آخر این هفته در موردش صحبت کنیم. نمی‌خواهم به غیر از مسائل فنی ذهن‌مان سمت مسائل دیگری برود.

*وضعیت تیم ملی فوتبال و اینکه مربی ایرانی برایش بهتر است یا خارجی؟ اگر بخواهم فوتبالی به این سؤال جواب بدهم باید بگویم مربی ایرانی خیلی بهتر است. در شرایط فعلی مربی ایرانی خیلی بیشتر می‌تواند به تیم ملی کمک کند. هم به لحاظ شناختی که از بازیکنان دارد و هم به لحاظ اینکه از نظر روحی و روانی می‌تواند به بازیکنان کمک کند. در این برهه از زمان مربی ایرانی خیلی بیشتر به درد می‌خورد.

*برخی از مربیان مدرک حرفه‌ای ندارند؟ فوتبال را خیلی پیچیده‌اش نکنید. فوتبال قاعده و قانونی دارد که در همه دنیا با همین شیوه جلو می‌روند. بهترین مربیان دنیا که کاندیدای برترین مربیان جهان بودند اکنون به مشکل برخورده‌اند. فوتبال هر روز نوسان و اتفاق دارد. شما نمی‌توانید آن را پیش‌بینی کنید.

*مربیان داخلی ما به اندازه مربیان خارجی دانشش را دارند. فقط بحث اعتماد است که مسئولین باید اعتماد کنند. هر مربی دیگری را با تیم ملی به قطر می‌فرستادید حتی من هم با تیم به جام جهانی می‌رفتم همین نتایج را می‌گرفتم. هیچ فرقی نمی‌کند. اگر بخواهیم همه چیز را برای خودمان بزرگ کنیم درست نیست باید خودمان را قبول کنیم، خودمان را بزرگ فرض کنیم و روراست باشیم. مطمئناً مربیان ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی کنند.

*فضای ورزشگاه برای من یادآور خاطرات خیلی خوب است. من خاطرات خیلی خوبی دارم. هیچ وقت فراموش نمی‌کنم که چه اتفاقات بزرگی را با هم رقم زدیم. مطمئنم که فردا یک روز خاطره‌انگیز برای من خواهد بود. بر حسب وظیفه باید بایستم و تیم نفت مسجدسلیمان را هدایت کنم. هواداران می‌دانند که من چه خاطرات خوبی را با آنها دارم اما براساس وظیفه‌ حرفه‌گری باید وظیفه‌ام را انجام بدهم هر کدام هم می‌دانیم که وظیفه‌مان چه چیزی است.

*اینکه بخواهم پیش‌بینی بکنم صحبتی درباره آن ندارم. ما باید تمام توان‌مان را به کار بگیریم تا بتوانیم از نقاط ضعف و قوت استقلال استفاده کنیم. نقاط قوت‌شان را مهار کنیم و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم. همه بازیکنان در استقلال بازیکنان تأثیرگذار و بین‌‌المللی هستند. خدا را شکر در دو هفته گذشته تیم ما خیلی خیلی بهتر شده است. تغییر سیستمی که در تیم داده‌ایم خوب بوده و جواب داده است. امیدوارم بازی قابل قبولی را انجام بدهیم و دست پر به سمت مسجدسلیمان برگردیم.

*جو نفت مسجدسلیمان بعد از حضورش آرام شده است؟ جو خیلی خوبی بود. وقتی به مسجدسلیمان می‌رفتم فکر می‌کردم جو ملتهب‌تر از اینها باشد اما آنقدر مردم این شهر خونگرم هستند و خوب از من استقبال کردند که خیلی امیدوار شدم. این تیم تنها دل‌خوشی مردم مسجدسلیمان است که با آن زندگی می‌کنند. ما باید تمام توان‌مان را به کار بگیریم تا بتوانیم موفق شویم. ان‌شاءالله در ادامه راه این اتفاق می‌افتد.

*صحبت‌های آجورلو و نام بردن از او به‌عنوان یکی از گزینه‌‌های سرمربیگری استقلال؟ به اندازه کافی در این مورد صحبت کرده‌ام اجازه بدهید این موضوع را فراموش بکنیم. استقلال سرمربی بسیار بزرگ و خوبی دارد و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. اجازه بدهید در مورد بازی فردا صحبت کنیم. به اندازه کافی در مورد این مسئله صحبت کرده‌ایم.

*اختلاف نظر در مورد انتخاب مدیر رسانه‌ای با باشگاه؟ این مسائل را فراموش کنید آنچه واقعی است این است که من و مدیر رسانه‌ای تیم در حضور شما نشسته‌ایم. این حرف‌ها را ما از شما شنیده‌ایم. کادر فنی من کاملاً مشخص است. هیچ مشکلی نیست زیرا زمانی که می‌خواستم به مسجدسلیمان بروم تمام این صحبت‌ها را با دوستان انجام داده‌ام. دوستان هم قبول کردند و هیچکس نمی‌تواند به من بگویید چه کسی را ببر و چه کسی را بیاور؛ یکسری تفکراتی دارم و باید با یکسری مجموعه کار کنم که با تفکراتم همسو باشند. بعد از حضور دو هفته‌ای در مسجدسلیمان امروز این کلام را از شما شنیده‌ام. مسئولان باشگاه از تمام برنامه‌هایم باخبر هستند و ما تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.

*محرومان و مصدومان تیمش؟ اسماعیل بابایی امروز کارت قرمز گرفت، 2-3 مصدوم هم داریم که نمی‌توانند تیم را همراهی کنند. اما در کل تمام بازیکنان باانگیزه‌اند تا فردا کارمان را خوب انجام بدهیم.

*تلاش هوادار برای بقا؟ خیلی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد شاید خیلی از این مسائل را در ذهنم پیش‌بینی نکرده بودم و شما در مقابل عمل انجام شده قرار می‌گیرید. اینها هم تجربه است که به ما اضافه می‌شود. کار بزرگ فقط این نیست که تیم قهرمان را دوباره قهرمان کنید. باید کارهای ریسکی را انجام بدهید و من خودم خیلی دوست دارم چنین کاری کنم با شما موافقم که بهتر بودم تیمی بگیرم با شرایط درست و ساختار بهتر؛ روی این تیم خیلی فکر کردم و تصمیم گرفتم که کار بزرگ‌تری انجام بدهم تا با کمک مسئولان و بازیکنان این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.

*وجود آپشن‌های عجیب در قراردادها در زمان شما؟ آپشن همیشه هست. برای بالا بردن انگیزه بازیکنان یکسری خواسته‌ها از بازیکن داریم. تعجب می کنم که چرا دوستان خیلی خیلی به این موضوع می‌پردازند.

*آپشن رضایت مدیرعامل در قراردادها؟ من خیلی در این مورد اطلاع ندارم. شاید مدیرعامل خواسته بگوید من هم از شما باید راضی باشم. من اطلاعات کافی در این مورد ندارم. اما آپشن‌هایی برای بازیکنانی بود که مثلاً اگر این تعداد گل را بزن؟ ند مبلغی به قراردادش اضافه می‌شود. این اتفاق برای باشگاه و بازیکن برد - برد است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *