احساس تولدی دوباره دارم/ تلاش جوانان برای شناختن دوباره انقلاب با برپایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر

15:40 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۵۷۹۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
قادر طهماسبی گفت: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر برای من غافلگیرکننده بود؛ احساس تولدی دوباره دارم و انفجار درونی در من اتفاق افتاده و عواطفم رو آمده و من را وادار کرده تا اشعاری جدید بسرایم.

خبرگزاری میزان - ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، قادر طهماسبی (فرید) ، درباره وضعیت شعر کشور مطرح کرد: این روزها آثار شاعران جوان و پیشکسوت را مطالعه می‌کنم و به‌نظرم اشعار خوبی سروده شده است؛ همچنین می‌توان پیام‌هایی که نیاز امروز جامعه است را در میان این اشعار یافت اما به نظر می‌رسد چندان جدی گرفته نشده است.

وی افزود: نیاز است در جامعه امروزی از پیشکسوتان شعر دعوت شود تا نوجوانان و جوانانی که دستی بر قلم دارند و شعری می‌گویند در این جلسات با حضور استادان و مفاخر شعر کشور شرکت کرده و از تجربیات این شاعران بهره ببرند تا بدانند که امروز چه باید بکنند.

طهماسبی در ادامه با اشاره به این‌که هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پر شور و حال‌تر از گذشته برگزار شد و به پله آخر رسید، بیان کرد: این جشنواره برای من غافلگیرکننده بود؛ احساس تولدی دوباره دارم و انفجار درونی در من اتفاق افتاده و عواطفم رو آمده و من را وادار کرده تا اشعاری جدید بسرایم.

این شاعر انقلابی ادامه داد: به نظر من جشنواره بین‌المللی شعر فجر در افزایش غنای شعر کشورمان تاثیرگذار است؛ برخی از کارها باید با تشویق همراه شود و همانطور که گفتم این شور و حال جشنواره من را نیز تشویق کرده و احساس زنده بودن می‌کنم. امسال این جشنواره به من نیرویی تازه داده است.

قادر طهماسبی (فرید) در پایان سخنان خود ضمن بیان این که برخی هنوز انقلاب اسلامی ایران را نشناخته‌اند، گفت: من به جوانان عشق می‌ورزم و به نظرم  با برپایی جشنواره بین‌المللی شعر فجر این قشر از جامعه به این فکر افتادند تا انقلاب را بررسی کنند و دوباره بشناسند.

لازم به ذکر است که در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از استاد قادر طهماسبی (فرید)، شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آمد و نشان درجه یک هنری در بخش شعر به ایشان اعطا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *