تلاش عدلیه در مسیر ارتباط بدون واسطه با مردم/ برگزاری بیش از 591 هزار ملاقات مردمی توسط مسئولان عالی قضایی در 3 ماه/ ثبت بیش از 2 هزار درخواست ملاقات در سامانه سامع

17:25 - 17 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۶۰۳۳
ارتباط مستقیم و بدون واسـطه با مردم و مراجعان به دستگاه قضایی، یکی از رویکردهای اصلی در دوره تحول وتعالی است که بارها مورد تاکید رئیس دستگاه قضا قرار گرفته است و سلسله برنامه های ملاقات مردمی مسئولان عالی قضایی مؤید اعتقاد و التزام به برقراری ارتباط بدون واسطه با مردم و استماع نظرات و مشکلات آنها از نزدیک اسـت.

خبرگزاری میزان- در راستای این مشی رئیس دستگاه قضا و تاکید به مسئولان قضایی مبنی بر ارتباط مستقیم با مردم جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنان و ایجاد درک دقیق تر از حال و هوای مردم، در سه ماهه پاییز سال جاری بیش از 591 هزار دیدار مردمی توسط مسئولین قوه قضائیه در سراسر کشور صورت گرفته است.

بر همین اساس در سه ماهه پاییز سال جاری تعداد 591 هزار و 441 مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که تعداد 44 هزار و 977 مورد آن توسط روسای کل دادگستری استان ها و تعداد 30 هزار و 998 مورد توسط دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان ها انجام شده است.

بیشترین ملاقات مردمی توسط رئیس کل دادگستری استان گیلان با تعداد 4 هزار و 795 صورت گرفته و دادگستری استان فارس با 67 هزار و 793 مورد بیشترین تعداد ملاقات شونده را داشته است.

بیشترین تعداد ملاقات از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز توسط دادستان مرکز استان گیلان با 2 هزار و 750 مورد ملاقات صورت گرفته است.

اهم موضوعات مورد خواست توسط مردم در این ملاقات ها شامل درخواست های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات ،آزادی مشروط، استفاده از پابند الکترونیک و دعاوی خانوادگی اعم از مطالبه مهریه و نفقه و تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری بوده است.

در کنار ملاقات های مردمی روسای کل دادگستری استان های کشور، اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز به عنوان اصلی ترین مرجع برای مراجعات مردم جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی در حال خدمت رسانی است به طوری که در سه ماهه سال جاری 2 هزار و 211 ملاقات صورت گرفته که از این تعداد یک هزار و 665 مورد مربوط به دیدار با مدیرکل این اداره است.

در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه علاوه بر پذیرش مراجعان به صورت حضوری، درخواست ملاقات با مسئولان عالی قضایی از طریق سامانه سامع نیز پیگیری می شود که در بازه سه ماهه پاییز 2 هزار و 488 درخواست ملاقات از طریق این سامانه به ثبت رسیده است.

ثبت157 ملاقات مردمی توسط مسئولان عالی قضائی در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه

همچنین پس از دستور رییس قوه قضاییه در 29 آذر سال گذشته مبنی بر حضور مسئولان عالی قضایی در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای انجام ملاقات های مردمی در سه ماهه پاییز سال جاری 157 مورد ملاقات صورت گرفته است.

در همین راستا معاون قضایی قوه قضاییه 31 مورد، رئیس کل دادگستری استان تهران 25 مورد، دادستان کل کشور 22 مورد، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 16 مورد، معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران 15 مورد، معاون اول دادستان کل کشور 14 مورد، رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه 13 مورد و معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات کشور 9 مورد ملاقات مردمی در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار کرده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مردم قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *