همه چیز درباره مرغ عشق/پرنده ای که می‌تواند هزار و ۷۰۰ کلمه را پشت سرهم تکرار کند

21:04 - 10 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۱۱۶۶
تعداد نظرات: ۲۹ دیدگاه
مرغ عشق یا باجریگار و نیز باجی پرنده‌ای است اهلی از نژاد کاکاتیل. وطن اصلی این پرنده همچون بسیاری از کاکاتیل سانان دیگر، قاره استرالیا است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مرغ عشق برای اولین بار در اواخر سال ۱۷۰۰ میلادی به صورت گله‌های وحشی در استرالیا مشاهده شد که تعداد افراد این گله‌ها به هزاران قطعه می‌رسید. نام انگلیسی مرغ عشق «باجریگار» از کلمه بومی buderijour گرفته شده‌است که این لغت در زبان بومیان استرالیا به معنی «غذای خوب» می‌باشد و شاید علت این تسمیه بدان جهت بوده‌است که وجود این پرنده در منطقه‌ای دلیل وفور نعمت و غذای فراوان در آن منطقه بوده‌است، زیرا که این پرنده در شرایط مناسب غذایی به شدت زاد و ولد نموده و گله‌های بزرگی به وجود می‌آورد.

این پرنده برای اولین بار در سال ۱۸۰۵ توسط «جورج شاو» مدیر جانورشناسی موزه طبیعی بریتانیا شناسایی شد و در سال ۱۸۳۲ طبیعی دان «موزه لینه» که «یوهان واگلر» نام داشت توضیحاتی دربارهٔ مرغ عشق منتشر کرد. در سال ۱۸۴۰میلادی، زیست‌شناسی به نام «جان گولد» این پرنده را از استرالیا خارج کرد و به انگلستان برد. موج تقاضا برای این پرنده موجب شد تا کشتی‌های زیادی دست به کار انتقال این پرندگان به اروپا، مخصوصاً انگلستان، هلند و بلژیک بزنند. کشتی‌ها مرغ عشق‌ها را در دسته‌های چند ده هزارتایی حمل می‌کردند. در طول سفر چند هفته‌ای، فقط تعداد اندکی از آنان سالم به اروپا می‌رسیدند. به زودی این پرنده اهلی شد و از طریق انگلستان به تمام دنیا منتقل شد. در سال ۱۸۴۶ برای اولین بار وارد کشور فرانسه شد و هشت سال بعد یعنی در سال ۱۸۵۴ طبیعی دان فرانسوی «جان دلون» مقاله‌ای در خصوص تکثیر، تغذیه و نگهداری مرغ عشق منتشر کرد.

در سال ۱۸۵۹ نویسنده آلمانی «کارل بوله» در نشریه پرنده‌شناسی آلمان مقاله مفصلی دربارهٔ مرغ عشق منتشر کرد. از نوشته‌های «بوله» چنین بر می‌آید که مرغ عشق در آن زمان در تمامی شهر‌های بزرگ آلمان به عنوان حیوان خانگی رایج بوده‌است و بنا به گفته او مرغ عشق برای اولین بار در سال ۱۸۵۵ درشهر برلین آلمان توسط «گرفین شورین» تکثیر یافت. مرغ عشق از سال ۱۸۶۰ به بعد در تمامی باغ وحش‌های آلمان وجود داشته و با موفقیت تکثیر و پرورش یافته‌است. طی ۵۰ سال، واحد‌های عظیم تجاری به وجود آمدند که هزاران قطعه از این پرنده کوچک را برای دوستداران پرندگان زینتی تکثیر می‌کردند. در اواخر قرن نوزدهم واردات مرغ عشق به ارقام غیرقابل تصوری رسید. بنابر نوشته‌های «دبراسای» تنها در سال ۱۸۹۴ واردات پرندگان زنده به بنادر فرانسه بالغ بر یک میلیون و دویست هزار قطعه بوده که در آن، واردات مستقیم به انگلستان و آلمان منعکس نشده‌است و از زمانی که وارد ایران شدند بسیار مورد توجه دوستداران پرنده‌ها فرار گرفتند.

همه چیز درباره مرغ عشق/پرنده ای که می‌تواند هزار و ۷۰۰ کلمه را پشت سرهم تکرار کند

مرغ عشق اهلی را در حالت کلی می‌توان به ۲ گروه انگلیسی و معمولی تقسیم کرد که نژاد انگلیسی دو برابر بزرگتر از نژاد معمولی آن است. مرغ عشق اهلی از همنوعان وحشی خود بزرگ‌تر است. طول بدن نوع وحشی در طبیعت حدود ۱۸ سانتیمتر می‌باشد. عمر مرغ عشق اهلی بین ۵ تا ۱۰ سال هست، البته در مواردی تا ۱۷ سال و بیشتر هم گزارش شده. نوع انگلیسی عمر کوتاهتری نسبت به نوع ساده دارد و به‌طور متوسط بین ۴ تا ۶ سال عمر می‌کند.

آمار دقیقی در مورد طول عمر نوع وحشی در طبیعت در دسترس نیست.

رنگ طبیعی این حیوان سبز چمنی می‌باشد، ولی اگر چند رنگ باشد همه رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسد انتهای پشت سینه و شکم سبز می‌باشد. پشت سر او آبی است. بالای شانه و روی بال‌ها زرد همراه با خط‌های سیاهی به صورت موجی می‌باشد. دو پر بزرگ از میان دمش بیرون آمده که آبی تیره‌اند. پر‌های دم سبز بوده و دارای نوار زردی می‌باشد. صورت مرغ عشق تا گلو زرد روشن است و در انتهای صورتش لکه‌های بنفشی که ریش نامیده می‌شود وجود دارد. پلک‌ها بسیار نازک هستند و از سمت پایین به بالا جمع می‌شوند. نوکش مانند طوطی سانان است و گاهی نوکش مانند طوطی‌ها امکان نارنجی شدن دارد؛ و نوک پایینی کوچکتر از بالایی می‌باشد.

تخمین سن‌

می‌توان برحسب نشانه‌هایی از قبیل اندازهٔ جثه، رنگ پا‌ها (که در مرغ عشق‌های بالغ تیره‌تر و نسبتاً آبی تیره است، اما در باجی‌های جوان صورتی و روشن است) , خطوط روی بالای سر و نیز صورت (که هرچه سن مرغ عشق‌های معمولی و نه نوع هلندی، بیشتر شود این خطوط به تدریج محو می‌شوند) و نیز از روی چشم مرغ عشق (که هرچه سن بالاتر باشد حلقهٔ سفیدی دور چشم ایجاد می‌شود که هرچه چشم سیاهی کوچکتری داشته باشد سن مرغ عشق بالاتر و نسبتاً بالغ‌تر است) , سن مرغ عشق را تخمین زد.

همه چیز درباره مرغ عشق/پرنده ای که می‌تواند هزار و ۷۰۰ کلمه را پشت سرهم تکرار کند

توانایی صحبت کردن

مرغ عشق قادر به تقلید کلمات هست. قدرت فراگیری سخن گفتن در مرغ عشق از بسیاری از طوطی سانان دیگر از جمله عروس هلندی قوی‌تر هست. برای آموزش دادن یک مرغ عشق به تقلید صدا‌ها و کلمات باید توجه داشت که اولاً مرغ عشق جوجه باشد و دوما باید تنها نگهداری شود. مرغ عشق بهترین پرنده سخنگو در میان طوطی‌ها است که قادر به آموختن آسان کلمات، عبارات و سوت زدن است. آن‌ها میتواند بیش از ۱۷۰۰ کلمه را به صورت پشت سرهم تکرار کند. نر‌ها بهتر حرف میزنند با این وجود ماده‌ها میتوانند کلمات کمتری را بیاموزند، ولی بهتر سوت بزنند. در یک ویدئوی می‌توان توانایی مرغ عشق به تکلم با زبان گیلکی را یافت.

رفتار شناسی مرغ عشق

مرغ عشق پرنده‌ای هوشمند و کمی مدهوش است و از بازی کردن خیلی لذت می‌برد. مرغ عشق ماده علاقه زیادی به جویدن اجسامی مانند پلاستیک‌های نرم دارد . مرغ عشق علاقه زیادی به همبازی شدن با آدمی دارد که او را اذیت نکند. این پرنده قادر به تقلید صدا و سوت زدن است. مرغ عشق خیلی زود اهلی شده و به خانه خو می‌گیرد. کمی دشوار، ولی با مدتی کار کردن با مرغ عشق بالغ می‌توان به آن یاد داد که روی انگشت بنشیند. البته هیچ‌گاه نمی‌توان یک مرغ عشق بالغ را به اندازهٔ یک مرغ عشق جوجه اهلی کرد و آموزش داد. اگر تصمیم گرفتید تا برای مرغ عشق خود جفت تهیه کنید، بهتر است که پرنده جدید را ابتدا در قفس‌های مجزا، ولی کنار هم نگه دارید تا به هم عادت کنند. مرغ عشق‌ها پرنده‌هایی شجاع و بی عقل هستند و از کنجکاوی‌های بجا و به موقع نمی‌ترسند، به قدری که اگر با پرنده دیگری که بزرگ‌تر از خودشان است {مثلاً عروس هلندی} در یک مکان نگهداری شوند ممکن است به پرنده دیگر حمله کرده و او را زخمی‌کنند. همچنین قیاس از نوع شنیداری و توان شنوایی میان مرغ عشق و عروس هلندی نشان دهنده‌ی این است که توانایی مرغ عشق برای شنیدن امواج و صدا‌ها و همچنین تقلید و تکرار آن‌ها بسیار بالاتر از عروس هلندی است!

تولید مثل مرغ عشق

توجه شود که انتظار تولیدمثل از بیشتر مرغ عشق‌های موجود در بازار بعد از حداقل سنِّ ۴ ماهگی ممکن است. در طبیعت شروع تخم‌گذاری مرغ عشق در آغاز فصل بارندگی می‌باشد. این پرنده خود می‌تواند ماه‌ها با آب کم زندگی کند، اما علت اینکه تمایل شدیدی برای تخم‌گذاری در فصل بارندگی دارد این است که برای پرورش جوجه‌های خود نیاز به آب دارد. این پرنده لانه‌سازی نمی‌کند بلکه از سوراخ‌های موجود بر روی درختان اکالیپتوس استفاده می‌کند؛ و برای پر کردن کف لانه از پوسته خود درخت استفاده می‌کنند. حتی در صورتی که درختان زیادی در ناحیه موجود باشد تمام جفت‌های یک گروه (گروه‌ها معمولاً ۱۰ تا ۵۰ تایی هستند) روی یک درخت تخم‌گذاری می‌کنند. پرنده ماده ۲ تا ۶ تخم می‌گذارد و به مدت ۱۸ تا ۲۱ روز بروی آن‌ها می‌خوابد.

تغذیه مرغ عشق

ارزن درشت مهم‌ترین خوراک مرغ عشق‌ها محسوب نمی‌شود و تنها در فصول معینی از سال در زیستگاه این پرنده‌ها در استرالیا می‌روید و این پرندگان باقی سال را از تخم خشک سایر گیاهان تغذیه می‌کنند. اما در اسارت به عنوان یک مخلوط دانه خوب، می‌توان از ارزن، کتان و هفت تخم با نسبت‌های توصیه شده‌استفاده کرد ونیز باید علاوه بر آن رژیم غذایی به صورت ذیل را برای ایشان مهیا کرد:

همه چیز درباره مرغ عشق/پرنده ای که می‌تواند هزار و ۷۰۰ کلمه را پشت سرهم تکرار کند

سبزی‌های تازه مثل تره که مملو از ویتامین آ می‌باشد، کاهو، اسفناج، هویج ٬چغندر و برگ‌های این گیاه‌ها را به آن‌ها داد. میوه‌های تازه را حتماً باید شسته و به آن‌ها داد؛ میوه‌هایی از قبیل:سیب قطعه شده ٬گلابی قطعه شده٬هویج که می‌شود آن را به صورت رنده شده نیز به حیوان داد، به توت فرنگی نیز علاقه زیادی دارند و همچنین انگور دو نیم شده را نیز بسیار دوست می‌دارند.مواد خوراکی مانند نان خیس شده. دانه‌های پخته شده مثل عدس، باقالا و لوبیاوماش.

بادام خیس شده و خام؛ و کوفته برنجی مرغ عشق‌هایی که به نوعی رژیم غذایی خاص عادت بکنند به راحتی آن رژیم را ترک نمی‌کنند پس باید از خردسالی آن‌ها را به رژیم غذایی خوبی عادت داد. برای اطمینان از جذب مواد معدنی مورد نیاز در پرنده بهتر است از مکمل‌های تغذیه‌ای یا ویتامین‌های اضافی (مانند مولتی ویتامین مخصوص پرندگان یا مولتی میولزین) استفاده کرد. نکته: ممکن است این پرنده از گچ و آهک و سنگ اهن برای تغذیه نیز استفاده کند؛ شایان ذکر است که پرنده به راحتی می‌تواند این مواد را دفع کند و هیچ گونه عوارض جانبی برایش به بار نخواهد داشت.

شیوه نگهداری مرغ عشق

بهتر است مرغ عشق‌ها به صورت بیش از یک جفت نگه‌داری شوند. مرغ عشق به محیط اطراف خود خو می‌گیرد و نباید جای قفس پرنده را تغییر داد. قفس پرنده باید جایی باشد روشن و تا حد ممکن ساکت؛ و در محل‌های پر رفت‌وآمد و پشت پنجره که نور آفتاب دائم به آن‌ها بتابد محل مناسبی نیست، زیرا اگر مرغ عشق زیاد زیر نور آفتاب بماند سکته می‌کند. درصورت مهیا بودن شرایط، ماهی سه بار پرواز در محیط خانه یا محل بسته نگهداری به شدت توصیه می‌شود. قفس پرنده باید در بالا باشد تا پرنده به همه چیز مسلط باشد و احساس ترس نکند. اگر مثلاً قسمتی از قفس رو به دیوار باشد به‌طوری‌که مرغ عشق از پشت خود خیالش راحت باشد بسیار برای او مناسب خواهد بود. کف قفس را با شن مخصوص پرندگان یا روزنامه غیر رنگی (رنگ استفاده شده در چاپ روزنامه برای پرنده مضر است) بپوشانید و حداقل یکبار در هفته آن را تعویض کنید.

در قفس باید میله‌هایی به قطر ۲٫۵ تا ۳ سانتیمتر قرار داده شود تا مانع ابتلای پرنده به بلندی ناخن شود. همچنین باید در قفس از شاخه درختان نیز برای نشستن پرندگان استفاده شود. مرغ عشق برای اینکه منقارش بیش از اندازه بلند نشود باید همیشه با آن کار کند، وجود شاخه درختان در قفس باعث می‌شود مرغ عشق با نوکش آن‌ها را بکند. این شاخه‌ها باید دائماً عوض شوند.

همه چیز درباره مرغ عشق/پرنده ای که می‌تواند هزار و ۷۰۰ کلمه را پشت سرهم تکرار کند

ظروف آب و غذای مرغ عشق‌ها نیز نباید زیاد تعویض کرد، زیرا به آن ظرف عادت می‌کنند و از ظرف جدید ممکن است بترسند و این باعث گرسنگی آن‌ها بشود. در صورت تمایل به نگهداری بیش از یک جفت مرغ عشق در یک قفس باید حتماً به این موضوع اشاره شود که هر جفت مرغ عشق برای داشتن بهترین بازده برای زندگی به فضایی معادل یک مکعب با اضلاع ۵۰ سانتی‌متر نیازمند می‌باشند و در صورت داشتن فضایی کم‌تر از این حدود بی شک میان جفت‌ها درگیری بر سر قلمرو زیستی پیش خواهد آمد. البته اگر آن‌ها را با جوجه‌هایشان (جوجهٔ ۲ ماه به بالا) دریک قفس بیناندازید به جان یکدیگر افتاده و ظرف ۳ الی ۴ روز یکدیگر را می‌کشند.


برچسب ها: مرغ عشق

الیا
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
خیلی خوبه
حسین
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
0
0
سلام یه جفت مرغ عشق ماده خریدم همش میخوان از قفس بیان بیرون دلیلش چیه
گلی
|
-
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
0
سلام ما یه خانواده پنج نفره هستیم دوست دارم یه جوجه مرغ عشق بخرم اما می ترسم نتونه به فضای خونه ما عادت کنه چون یکم سر وصدا هست به نظرتون بخرم یا اگرنه چه پرنده ای مناسبه
کیمیا رضایی زارعی
|
-
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
خیلی عالی بود
بهزاد
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
سلام خسته نباشین یکی از جوجه مرغ عشقام خورد به شیشه یه پاشو نمیتونه تکون بده چیکارکنم؟؟؟
پاسخ ها
زکریا راضی
| Iran (Islamic Republic of)
قربونیش کن
حسین کشاورزیان
|
-
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
0
0
یک جفت مرغ عشق خریدم خیلی پر سر و صدا هستند علتش چیه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
خیلی عالی بود
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
0
0
من دوتا مرغ عشق دارم
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
0
0
مرغ عشق من تو خونه پرواز کرده رفته نزدیک سقف لج کرده پایین نمیاد چیکار کنم
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
سلام
محمد
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
سلام من می خواهم یک مرغ عشق بخرم ولی دوتا مشکل دارم . یک اینکه مادر و پدرم نمی گذارند و دو نمیدونم نر بهتره بخرم یا ماده . بنظرتون برای حل دو مشکل چیکار کنم لطفا بگید
پاسخ ها
جاوید
| Iran (Islamic Republic of)
اولی نمیدونم
ولی مرغ عشق باید جفت باشه
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم روی ختم تازه کرده آوردم خونه نه رفت روشن بلکه روز بعدش توی قفس تخم کرده علتش چی آیا ترسیدن
ناشناس
|
-
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم روی ختم تازه کرده آوردم خونه نه رفت روشن بلکه روز بعدش توی قفس تخم کرده علتش چی آیا ترسیدن
Yahya
|
-
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
سلام من ستا مرغ عشق دارم ولی نمیدونم نژادشون چیه میشه لطف کنید بهم بگین
امیر حسین
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من می خوام مرغ عشقم دستی شه چی کار کنم
جواب بدین
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من یه جفت مرغ عشق دارم ولی زیاد صر و صدا نمی کنن ولی می برمشون بیرون صر و صدا می کنن دلیلش چیه؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
سلام من یه مرغ عشق نر دارم بچه هست چطور باید بهش حرف زدن یاد بدم
amir
|
-
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
من یک جفت مرغ عشق خریدم میخوام دستیشون کنم باید چیکار کنم؟
محمدطاها
|
-
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید من ی جفت مرغ عشق نر و ماده دارم ماده رو تقریباًدستی کردم ولی بی هدف پرواز میکنه خواهرم میگه شاید پرنده بالش در رفته هی خودشو میزنه به در و دیوار میزنه بینیش رو زخم کرده لطفاً بگید چجوری این کار رو حل کنم مرسی
حسن
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
سلام عرض ادب خسته نباشید بنده یک جفت مرغ عشق دارم که ۸ ماه هستش تخم نزاشتن باید چیکار کنم؟
پارمیدا
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم از کجا بفهمم کدومش نره کدومش ماده
پاسخ ها
علیوف
| Iran (Islamic Republic of)
از طریق نوک ها
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
سلام من دو تا مرغ عشق خریدیم ماده پف می کنه و چشماشو کامل باز نمی کنه ولی نره نه پف می کنه نه چشماشو کم باز می کنه به نظرتون دلیلش چیه؟؟؟
مرجان
|
-
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
سلام من ی جوجه مرغ عشق داشتم هم سرلاک میخورد هم دونه ولی دونه کم دیروز بعد ظهر بهش سرلاک دادم امروز یادم رفت ساعت ۸ که یادم اومد رفتم دیدم مرده میشه بخاطر گرسنگی باشه خیلی ناراحت شدم اخه میگم کاش یادم نمیرفت یا دلیل دیگه ای داره تو قفس اب دونه گذاشته بودم میدم که میره سر ظرف دونه میشه نمیتونستن دونه بخوره و بخاطر گشنگی مرده باشه
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
من هم دو تا مرق عشق دارم به هم قزا می دن ولی تخم نکردن تورو جون هرکی ‌دوست دارین جواب بدین
اتنا
|
-
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
سلام من یه مرغ عشق نر دارم . میشه بگید چجوری بفهمم چند ساله است لطفا راهنمایی کنید
اتنا
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
سلام من یه مرغ عشق نر دارم .چطوری بفهمم چند ساله است لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
علایی
Amirreza
|
-
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
سلام.من ۲ تا مرغ عشق دارم که نمیدونم جفت هستن یا نه.بعد اینکه مرغ عشق نر من آواز نمیخونه اما مرغ عشق ماده ی من خیلی آواز میخونه.علتش چیه؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
سلام من ۵ روز میشه که یک جفت مرغ عشق خریدم دعوا میکنند تا الان تخم نذاشتن چه کار باید کرد
علیرضا
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
سلا من میخوام یه دونه مرغ عشق بخرم دستیش کنم یک دونه که کاریش نمیشه
محمد رضا امیری
|
-
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
سلام من ۳ روز هست یدونه مرغ عشق نر خریدم این بالهاش رو زیاد چیدن خیلی بالهاش میگفت دور در میاد دلیلی داره یا کاری هست که انجام بدم تا زود تر در بیان ممنون
ناشناس
|
-
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
سلام دوستان عزیز بنده یک جفت مرغ عشق دارم که در محیطی حدودا 90 متری روی کل این متراژ رو تور سبز زدم و داخل آن محیط کلی درخت و گل پرورش میدم اما سوال اینجاست که از سرمای زمستان جون سالم به در میبرن یا بزارم داخل قفس ببرم خونه؟
ایلیا
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
سلام من میخواهم مرغ عشق بخرم نمیدونم چند تا بخرم میشه جواب بدین
پاسخ ها
جاوید
| Iran (Islamic Republic of)
یه جفت بخر
یعنی یه نر یه ماده
sepehr
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
0
سلآم من یک جقت مرق عشق دارم جقت میشن
pourya
|
-
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
سلام خدا قوت من یه جفت مرغ عشق دارم که پس از تخم گذاری جوجه دار شدن و بعد دیدم مرغ عشق ماده نر را میزند من دیر متوجه بعد از زخمی شدن نر آنرا جدا کردم ولی مرد. میخواستم بپرسم میتونم یه مرغ عشق نر دیگه بندازم پیشش سه تا هم جوجه 3 هفته دارم. ممنون از سایتتون
مهدی
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
واقعا فوقلاده بود عالیه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
واقعا ممنونم عااااااااااالی بود
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
سلام من می‌خوام مرغ عشق بگیرم. میخواستم بدونم زیر پنج سال نمیمیره اگر روزانه از قفس بیارمشون بیرون بگردن تو خونه
مرتضی سوری
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
سلام استاد من یک جفت دارم مرغ عشق الان تقریبآسه ماهی میشه دارمشون ولی الان هم دم یکیشون کنده شده وخیلی پر میریزن بعد چرا جفت نمیشن ماده نمیزاره نر بره پیش نک نک زیاد میکنن باهم ولی میره پشتش نمیزاره ممنونم کمکم کنی .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
سلام میخوام مرغ عشقام دستی شن چیکار باید کنم ؟
سجاد
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
سلام من مرغ عشقام چهار تخم کرده دوتاشو باز کرده این دوتارو هم میندازن از لونه بیرون چیکار کنم تا نندازن
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
0
0
اطلاعات خوبى بود ممنون
عباس
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
پر مرغ چقدر طول می کشه رنگ بشه
reyhane
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
من ریحانه اکبری 11 ساله از مازندران محمود اباد حاجی کلا هستم من خودم مرغ عشق دارم 4 تا یعنی 2 جفت عاشقشونم خیلی با نمک هستن
مهتاب ایرانی
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
مرغ عشق واقعا عالیه
آرین
|
-
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
سلام من یک مرغ عشق دارم من از کجا باید بفهمم مریض است یا نه
ارین
|
-
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
0
مرغ عشق عالی
خدایاری
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
سلام چرا وقتی مرغ عشق رو از فروشگاه خریدیم آوردیم خونه تو ماشین خوب بودن ولی وقتی رسیدیم به خونه نه سرو صدایی دارند و نه کاری میکنن زندن ولی نه غذا و نه آب میخورند و انگار قلبشون تند تند میزنه چیکار کنیم ؟
پاسخ ها
جاوید
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا به خونه عادت نکرده
خانم احمدی
|
-
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
ربطی نداره پرنده عادت میکنه ماهم خونواده شلوغی هستیم یه عروس هلندی گرفتیم گفتن میترسه از شلوغی الان عادت کرده ساکت باشیم اونم کز میکنه سدامون میکنه به شلوغی عادت کرده داد هم میزنیم عین خیالش نیست نمیترسه البته جوجه دوماه بود الان یه سالشه خیلی هم بازیگوش و لوسه
رضا
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
با سلام خدمت دوستان گرامی آیا میتوانیم به مرغ عشق برنج بدیم ؟
آرمان
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
سلام از نظر من هیچ. مرغ عشقی مثل مرغ عشق من نمیشه
امید
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
سلام من یه جفت مرغ عشق دارم. ۷ ماهی میشه که دارمشون. من ۳ ماهه خریدمشون. ولی هنوز تخم نذاشتن. هی این ماده ی میره تو لونش یعنی از ۲۴ ساعت۱۸ ساعت تو لونشه ولی امروز دیدم ماده ی مریضه. که ۳ ماهه پیش نره مریضی نیوکاسل را گرفته بود. ولی الان ماده ی همون نیوکاسل را گرفته ولی این بار ۳ برابر شدید تر و هی چشمش را نی خاراند و اینقدر خارانده ی پر های دور چشمش را کنده. چیکار کنم.
امید
|
-
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که ۷ ماهی میشه که من دارم الان مرغ عشق آن یکساله هستند ولی هنوز تخم نداشتند الان مرغ عشقم مریض شده است و �میده‌ام مریضی ۳ ماه پیش مرغ عشق نرم داشته است را گرفته است اسم این مریضی نیوکاسل است ولی این بار سه برابر شدیدتر است چیکار کنم
مهرداد بهرام زاده
|
-
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
سلام دوستان من موندم مرغ عشق بخرم یا عروس هلندی میخوام سر و صداش کمتر باشه به نظر شما کدوم بهتره ؟
حاتمی
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
0
0
سلام دوستان من دوتا مرغ عشق دارم اگه اونا رو از قفس بیرون نذارم میمیرن؟؟ خواهش میکنم ر اهنماییم کنین
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
بسیار عالی بود متشکرم
جواد
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
0
0
مرسی از اطلاعاتتون
ستاره
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
سلام من حدودا 1ماه مرغ عشق خریدم....الان خیلی باهم دعوا میکنن....دلیلش چیه....ممنونم راهنمایی کنید...
ایلیا
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
خیلی ممنون از گوگل من مرغ عشقم میلرزه وپاش رو روی لونه اش گزاشته وبالش را روی آن گزاشته من می ترسم بمیره ۵روز به ان دست نمی زنم باید چیکار کنم و امروز اومدم خونه ودیدم روی تاپش نشسته و یک مرغ عشقم نک بالاش سمت راست و نوک پا یینش سمت چپ و رنگ اون اولیه سفیده ودومیه سبز یکی دیگه هم دارم خدا رو شکر گوش شیتون کر سالم و رنگش سبزوآبیه و اولیه بچس دومیه ۱ سالشه و سومیه ۳ماهشه خدا قوت
مرتضی
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
سلام‌بعد‌از‌‌آوردن‌جوجه‌میتونیم‌جای‌قفس‌مرغ‌عشق‌رو‌عوض‌کنیم
رضا
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
سلام من یک مرغ عشق دارم چه کار کنم دستی شود
Abolfazl
|
-
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
سلام ببخشید من میخوام مرغ عشق بخرم و دستی کنم ایا سن ربطی به دستی کردن داره یعنی باید جوجه باشه که دستی بشه؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
سلام مرغ عشق های من اصلا بهم عادت ندارن ولی من الان از اول دی دارمشون ببار میخوانم بگیرمش تو دستام سفت دستمو گاز گرفت یک نر و یک مادههستن پیشه بگیرد چکار کنم که بهم عادت کنن
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
سلام من
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
سلام من یک مرغ عشق دارم که نمیدونم چرا انقدر پرریزی میکنه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
سلام ببخشید من دوجفت مرغ عشق دارم ولی نمیدونم چیکار کنم تا تخم گذاری کنن وجفت بشن چون هنوز دعوا میکنن لطفا تو ضیح بدید که باید چیکارکنم
مبین
|
-
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
سلام جفت مرغ عشق نر و ماده در جای آرام باشند که هیچکس نباشه خوب است یا جایی که آدم باشد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
بسیار عالی و اموزنده
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
ایا مرغ عشق هایی ک مادر زادی یک پا دارند میتوانند تخم بگذارند؟
سلام
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
سلام عالی بود
محمدامین
|
-
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
سلام خسته نباشید ۲تا مرغ عشق نروماده داریم که ۴تا تخم گذاشتن ولی در نمیاد ماده دیگه روتخم ها نمی خوابه میشه راهنمایی کنید وآیا تخم ها رو بندازم بیرون
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
سلام مرغ عشق به نظر من تو هرخانه ای باشه یعنی آرامش فراوان واگه توهمون خانه تخمگذاری کنه نعمت وروزی زیاد میگردد
رسول
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یک مرغ عشق جوان نر خریدم ولی ازم میترسه دو روز پیش خریدمش چیکار کنم نترسه از من
شایان
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
عالی بود
شایان
|
-
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
عالی بود
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
مرسی از راهنمایی مفیدتون
ابوالفضل
|
-
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
بسیار عالی بود نهایت استفاده رو کردیم سپاس فراوان
مانیا
|
-
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
خیلی ممنون اطلاعات خیلی خوبی ب مادادین
علیرضا
|
-
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
باسلام من یک جفت مرغ عشق ۱ماهه خریدم ولی خیلی زیادبازیگوشی نمیکنند خیلی هم میترسن دوروزه خریدمشون بنظرتون اینکه عادت نکردن وگرنه وقتی من میرم ازپیششون کلی بازی میکنند کلی هم براشون اسباب بازی گذاشتم روتابم میرن نمیدونم باید چیکارکنم دستی بشن
نگین
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
سلام من میخوام مرغ عشق بگیرم یک دونه اگه بگیرم میمره یا بدون جفتش زنده می مونه؟
.....
|
-
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
سلام دوستان.من یه مرغ عشق داشتم البته دوتا بعدش یه روز بردمشون کوه وقتی اومدیم خونه یهو غیب شد.حالا اون یکی رو هنوز دارم حدود یک سال.گفتم اگه سوالی داشتید در موردمرغ عشق م از دانش اندکم استفاده کنید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
ممنون مطالب عالی بود ولی حیف عمر مرغ عشق ها خیلی کمه
...
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
0
0
مرغ عشقم من توپ بازی نمیکنه چیکار کنم ؟
arvin
|
-
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
من یه مرغ عشق دارم جوجست که ۱۰ کلمه صحبت میکنه خیلی زرنگه با کلمه ها جمله میسازه
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
یاشاسین
سارا صافی
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
0
0
سلام مرغ عشق خیلی خوبه برای نگه داشتن در آپارتمان، فقط یک کوچولو صداشون بلند است و وقتی صدای مرغ عشق را بذاری خودشون باصدا میخوانند. ما دو مرغ عشق ماده و نر داریم. دخترم خیلی آنها را دوست دارد و ازدستش غذا میخورند و روی دستش می نشینند.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
سلام من یه مرغ عشق وحشی دارم نر هستش و نمیتونه روی پاهاش وای سه نمیدونم پاش شکسته یانه
علی
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم اینها به هم دونه میدن داخل لونه نمیرن باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید
پارمیس
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
سلام مرغ عشق عمرش چقدر؟
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
0
0
سلام من دوتا مرغ عشق دارم یکی از چشم های ماده کرمی رنگ شده انگار خوابش میاد نمیدونم همش چشمش رو میبنده باید چیکار کنم
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
0
با سلام خدمت شما جوجه های مرغ عشقم الان ۷۰ روزه هستن الان ۳روز از مادر جداشون کردم ولی جوجه ها بی حالن دلیلش چیه
هلال
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام مرغ عشق های من 5تاتخم گذاشتن دوتاشون جوجه شدن سه تا دیگه جوجه شدنشا ن طول کشیده چکار کنم
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
سلام من یه مرغ عشق نر دوماه خریدم حیون اصلا حتی جیک جیک نمیکنه میخواستم ببینم طبیعی هستش
معصومه
|
-
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام من دو تا مرغ عشق جوجه داشتم ولی یکیش فرار کرد و از اون موقع من روزی یک ساعت باهاش بازی می کنم اصلا اروم قرار نداره
علی فتحی
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که موفق شدن جوجه هاشونو به دنیا بیارن حالا جوجه ها سی روزه شدن ولی دون خوردن بلد نیستن مادرشون چند وقته باهاشون پرخاشگر شده و دائم میزنه اونارو به نظر شما چه کاری باید انجام داد
دیبا
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
سلام مرغ عشق من الان اماده تخم گذاری است باید به او چه بدهم بخوره باید چه کنم میشه راهنمایی کنید
بدون نام
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
من یک جفت مرغ عشق دارم که داخل اتاقم هستن و بهشون نور نمیخوره و یکم رطوبت داره قفسشون زیر مهتابی گذاشتم مشکلی براشون پیش نمیاد؟؟؟
ملکا رنجبر
|
-
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
سلام من میخام یدونه مرغ عشق بخرم و میخام سخنگو بشه میخاستم بدونم اگه تنها باشه مشکلی واسش پیش میاد؟؟؟؟؟ ممنون از توضیح های کامل تون
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
منم دوتا مرغ عشق دارم یک ماده ویک نر و تازه گرفته بودمشون ممنونم و تشکر بابت متن بابت مرغ عشق هاتون
ناشناس
|
-
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
0
ممنون یک جفت آبی رنگ می خواهم
حسنا علیزاده
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
سلام من مرغ عشق دارم دو تا ۲ ساله تمرین باهاشون میکنم اما حرف نمیزنن از جوجه بودنشون دارم یاد میدم ولی فایده ای نداره میشه راهنمایی کنین ممنونم
روژینا
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
من ۳ عدد مرغ عشق دارم و آنها را هر روز آزاد میکنیم آیا مرغ عشق دوست دارد آزاد باشد
ساحل
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
سلام ببخشین مرغ عشق های من تخم گذاشتن جوجه شون هم ده روز هست که به دنیا اومده الان سه روزه بهش غذا نمیدم بهش سرلاک میدم از لونه اش هم افتاده بیرون نوکش زخم شده این جوجه زنده میمونه؟؟
حسین
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
خیلیییی خوب بود متشکرم
احسان
|
-
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
سلام من ۳ تا پرنده مرغ عشق خریدم اصلا از جاشون تکون نمی خورن باید چکار کنم
ایلیا
|
-
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
سلام من میخوام یک دونه مرغ عشق بخرم برای دستی کردن بعد تنهایی نمیمیره
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
سلام عالی بود من یک سالی هست ۸ مرغ عشق دارم و با این مطلب اطلاعات بیشتری به دست اوردم.ممنون
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
0
ایا ابله از انسان به مرغ عشق منتقل می شود
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
0
ممنون بابت اطلاعاتی که دادید.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
سلام مرغ عشق نر فرار کرده. جوجه هم دارن. یه مرغ عشق دیگه بندازم کنار ماده مشکلی پیش نمیاد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
سلام بهتر‌از‌این‌نمیشه تشکر
اميرحسين
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
0
0
سلام من یه جفت مرغ عشق خریدم حالا که اوردم خونه نمیخونن مشکل چی هست ؟
اتریسا نیکویان
|
-
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
سلام ممنون ببخشید اما من یه سوال داشتم کجا باید نگه داری کنیم ازش ؟
محیا
|
-
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
سلام من میخوام مرغ عشق بخرم میخوام یدونه کوچولوش رو بخرم آموزش بدم. بنظرتون یدونه بخرم دوام میاره؟
مهتا
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
0
سلام من سه تا مرغ عشق خریدم دیشب همش یه گوشه کز می کنن چرا اخه؟
یاسین
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
سلام من یه جفت مرغ عشق گرفتم خیلی اب میخورن هدقل روزی یک لیوان اب میخورن دلیلش چیه
ملکا
|
-
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
سلام من میخام یه بچه مرغ عشق بگیرم میخاستم اگه تک باشه میمیره و اینکه میخام دستی شه در هد یه جوجه مرغ عشق 20 روزه
ایلدا
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
0
ممنونم عااااااااااااالیبیییییییی بود❤
نیوشا
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
سلام مرغ عشق من دمش ریخته و زشت شده به بهشم دست نزدم چکار کنم
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم ماده اش صحبت می کنه
سارا
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
برای من تو قفس رو دستم میشینه به نظر شما بیارم بیرون فرار می‌کنه راستی مگه نارنگی و سبزیجات میخورن
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
سلام من پنج مرغ عشق دارم که همشون هلندی و سپانگل هستند و هشت ماه هشون هست ولی هنوز روی نوک آنها علامت نر و مادگی نیامده چه کار کنم
وحید
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
سلام خیلی خوب بود
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
من دو تا مرغ عشق دارم یک نفر یک ماده یک بار تخم گذاشتن شکست دیگه فعلا نذاشتن ولی مطالبتون عالی بود با تشکر
مهسا
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
ما مرغ عشق داریم جفتن ولی همیشه تو قفسن
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
عالی
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
سلام مطالب بسیارعالی ومفیدبود مرسی
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
سلام ممنون از نظرات شما من یک جفت مرغ عشق دارم تازه تخم گذاشتن ولی یک عدد بیشتر نیست مگر مرغ عشق چهار یا شش تخم نمی گذارند چرا این مرغ عشق من یکی گذاشته دوم اینکه وقتی جوجه به دنیا اومد چه زمانی باید جدا بشه اگر نشه چه اتفاقی می افته سوم اینکه اگر دست به تخم مرغ عشق بزنم امکان داره مادرش روی تخم نخوابه اگر تخم مرغ عشق روی پنبه یا براده های چوب بزارم اشکال نداره لطفاً جواب بدید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
0
اگه سه تا مرغ عشق تو یه قفس باشه اشکال داره؟
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
0
0
ببخشید یک سوال من یه ماده و نر دارم واینکه وقتی ماده ی من تخم می‌گذاره نره آنها رو میکشه این مشکل رو من متوجه نمیشم
طاها
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
چطور مرغ عشقم رو دستی کنم که وحشی نشه
ابوالفضل
|
-
|
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
آیا مرغ عشق انگلیسی تخمه می‌خورند
مائده
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
من دوتا مرغ عشق دارم عاشقشونم خیلی
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
من عاشق مرغ عشقم چهار تا هم دارم
پارسا
|
-
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
عالی
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
باسلام من الان 4ماه هست اصلا خبری ازتخم گذاشتن مرغ عشقام نیست چکارکنم
*********
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
0
عالی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام خیلی عالی بود
امیزعباس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
0
سلام من دو تا مرغ عشق دارم میخوام بالشو قیچی کنم بعضیا میگن میمیره راسته چیکار کنم
ایرج
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
دوتا مرغ عشق جفت دارم الان پچه دارند یک دفع مرغ عشق ماده ایقدر مرغ عشق نر را زد تا بی حال شد الان جدا کردم علت چیست تا کی باید جدا باشد ممنون
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
بسیار عالی بود متشکرم
دینا
|
-
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
سلام به همگی مرغ عشق های من تخم کردن به دنیا آمدن ولی یدونش خیلی شیتونه همش می افتد پایین مرغ عشق خیلی خوبه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
0
0
سلام من یک مرغ عشق جوجه ۲۰ روزه دارم دستی است چقدر دیگر برای جفت گیری زمان میخواهد برای اینکه بفهمم سالم است چیکار کنم؟
حسین بلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
0
سلام من خودم ی مرغ عشق بالغ هستم
و تمام مطالب این پیج قبول دارم
مرسی از همتون
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
0
0
سلام من ۱۸ تا مرغ عشق دارم البته با بچه هایی که هنوز پر نکشیدن خییییییلللییییی نازن
هلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0
0
سلام من یه جفت مرغ عشق دارم می‌خوام دستی شن باید چیکار کنم
ناشناس
|
Sweden
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
0
هر کی مرغ عشق داره تو قفسشون نعنا بذاره خیلی دوست دارن، خودم بالای ۱۰ سال مرغ عشق داشتم
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
0
0
سلام میشه مرغ عشق را به مشهد یا کر بلا ببریم
ناشناس
|
France
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
0
0
سلام وقتتون بخير،من ي جفت مرغ عشق دارم يكيشون همش روسرش ي چيز لزج و بد بوي نميدونم چيه وچجوري اينجوري ميشه، ميشه راهنماييم كنيدلطفأ
علی رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
سلام من دوتامرغ عشق داشتم و۵تاتخم گذاشته بودوماده مرده میتونم ماده دیگری رو بزارم روتخم بخوابه
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
سلام اگه بال مرغ عشق رو قیچی بزنی هیچی نمیشه من دو بار بال های مرغ عشق هامو قیچی زدم
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
0
0
جوجه مرغ عشقهای من دوتاشون پاهاشون به طور کامل بازهستند و از ایستادن روی پاها معذورن یعنی نمیتوانند و یه جورایی فلج شدند . چه باید کرد
هلن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
من یه جوجه مرغ عشق 25 روزه دارم و خ خوشحالم ☺️ دوست دارم دستی بشه و حرف بزنه
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
0
0
ازنظرمن مرغ عشق زیباست باید بهش رسید من یه مرغ عشق دارم صحبت میکنه واقعاعاشقشم
منیژه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
سلام‌ چند روزه یه مرغ عشق خریدم خوشگله دستی هست آواز می خونه فقط نوک پایینش اومده روی نوک بالاش خیلی ناراحتشم
رویا
|
United States of America
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
مرغ عشق سخنگوی من کامی
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
0
عالی
سورنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق هدیه بهم دادن نر و ماده. انگلیسی است حدود 3ماه سن دارن. ایا دستی میشوند ؟
سورنا اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
0
0
من دوتا مرغ عشق امشب هدیه بهم دادن انگلیسی است نژادشان ایا میتوانم با انها در دست بگیرم و دستی کنم ۳ماه سن دارن لطفاً راهنمایی بفرمایید و چه چیزی غیر از ارزن و کتان باید بهشون داد
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
0
0
باسلام من دوجفت مرغ عشق دارم که یکی ازآنان مرد ویه تخم دارد ایا مرغ نر دیگه ای آوردم بگذارم تخمشو یانه بحال خود رهاش کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم همش عالی بود
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
سلام من یه جوجه مرغ عشق آبی رنگدارم که از ده روزگی با سرلاک بزرگش کردم الن ۱.۵سالشه همیشه تو خونه آزاد بوده هروقت دوس داره میره تو قفس خیلی شیطون وخرابکاره گاهی هم با صدای آزار دهنده ای اذیت میکنه. میاد روی دستم روی شونم میشینه خرابکاری میکنه به طوری اهلی هستش که از غذای خود ما استفاده میکنه. یه جفت براش خریدم ولی زیاد بهش توجه نمیکنه.تا حالا زیاد باهاش واسه حرف زدن براش وقت نزاشتم ولی حرفامو میفهمه میشه رانمایی کنید چکار کنم
yasi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
0
0
سلام من ی مرغ عشق از ی ماهگیش خریدم و قدری ب من وابست شده ک هرجا میرم ولم نمیکنه
این چیز بدی نیس؟
Yas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
سلام میشه بین سنگ مینرال و کف دریا یکدوم رو در اختیار مرغ عشق قرار داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
سلام ممنون از شما که آنقدر مطالب بدرد بخوری به من یاد دادید میشه بگین چند روز بعد میتوانم مرغ عشق کوچک رو از نر و ماده جدا کنم؟؟؟.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
0
0
سلام من مرغ عشق انگلیسی دارم شش ماهه دارم اما تخم نمیذاره دکترم بردمشون اما جفت‌گیری نمی‌کند چیکار کنم دوست دارم بچه‌شو ببینم ممنون میشم راهنمایی کنید
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
0
0
سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که بهش آموزش دستی شدن یاد میدم ولی مدام فرار می کنه توی اینترنتم زدم ولی جواب نمیده چی کار کنم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
سلام یه سوال دارم کسی میتونه راهنمایی کنه من سه تامرغ عشق دارم دوتاشون جفت شدن ودوتابچه دارن ولی متوجه شدم یکی ازجوجه هاکچل شده ویهودیدم مرغ عشق نربچه خودش رومیشکنه درصورتیکه بچه اش تازه راه میره راهنمایی لطفا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
من دو تا مرغ عشق دارم یکیش مرده هالا اگه تک باس میمیره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
0
0
سلام یک جفت مرغ عشق نر و ماده دارم همش بهشون ارزن با آب میدم غیر از ارزن چ میوه هایی به چه روش رنده یا... بهشون بدم ممنون راهنمایی کنید ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
0
0
چطور نژاد مرغ عشق را بیابیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *