کرونا در زندان های آمریکا و ابتلای مجریان حکم اعدام

11:11 - 23 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۱۱۰
موج جدید شیوع کرونا در حالی آمریکا را دربر گرفته که همچنان سوالات بسیاری درباره شیوع این ویروس در زندان‌ها بدون پاسخ باقی مانده است.

- پایگاه شبکه خبری «ای بی سی» در گزارشی به وضعیت زندان‌های آمریکا در میانه شیوع کرونا پرداخته و می‌گوید «موج دوم کرونا آمریکا را فرا گرفته و سوالات بسیاری درباره گرفتن آزمایش کرونا در زندان‌ها باقی مانده است.»

«برنارد برندون»، به تازگی در یکی از زندان‌های آمریکا اعدام شد؛ برندون در زندان «تره هوت» اعدام شد که ۸ نفر از اعضای تیم اعدام آن به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در همین حال شکایتی از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی در دادگاه آمریکا تنظیم شده و خواستار توقف این اعدام شده بود.

این شکایت می گوید که ۸ نفر از اعضای تیم اعدام به ویروس کرونا مبتلا هستند.

«ریک وینتر»، از مقامات محلی زندان‌ها می‌گوید که این افراد یک هفته بعد از بازگشت از منزل خود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در تلاش بودند تا این اعدام را به تعویق بیندازند، اما در نهایت دادگاه با این درخواست موافق نکرد.

اما ابتلای اعضای تیم اعدام به ویروس کرونا منعکس کننده مشکل بزرگتری در زندان‌های آمریکا همزمان با موج دوم شیوع ویروس کروناست.

در حال حاضر تنها در ۲ زندان ۶۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا هستند؛ زندان «انگلوود» در کلورادو و زندان «لورتو» در پنسیلوانیا.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در زندان لورتو، ۶۲ درصد از زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و منابع آگاه دلیل این افزایش ابتلا را آزاد گذاشتن ملاقات در این زندان عنوان کرده اند.

منابع آگاه همچنین دلیل افزایش ابتلا در لورتو را عدم غربالگری زندانیانی توصیف کرده اند که به این زندان منتقل می‌شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *