چرا کشورها استفاده از واکسن «جانسون اند جانسون» را متوقف کردند؟

11:28 - 25 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۶۶۹۲
تدابیر کرونایی در کشورهای جهان همزمان با افزایش شمار مبتلایان تشدید شده است.
- با وجود اعمال محدودیت‌های شدید در برخی کشورها، گزارش‌ها از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارند.
 
تاخیر استفاده از جانسون اند جانسون در اروپا
 
شرکت تولید کننده واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» اعلام کرد که استفاده از واکسن ساخت این شرکت در اروپا با تاخیر همراه خواهد بود.
 
رکورد ابتلای روزانه در هند
 
طبق آمار وزارت بهداشت هند، این کشور با ثبت بیش از ۱۸۴ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا، رکوردی را در زمینه تعداد مبتلایان به ثبت رسانده است.
 
رکوردپیشین ۱۶۸ هزار ۹۰۰ مبتلا بوده است.
 
بررسی جانسون اند جانسون در اروپا
 
پس از آنکه اعلام شد که تعدادی از دریافت کنندگان واکسن «جانسون اند جانسون« در آمریکا دچار لختگی خون شده‎اند، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که مطالعاتی را بر روی لخته خون در زنانی که این واکسن را تزریق کرده‎اند، انجام می‌دهد.
رکورد ابتلا در تایلند
 
بر اساس آخرین آمارها، هزار و ۳۳۵ مبتلای جدید در تایلند گزارش شده است که بیشترین میزان مبتلایان از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور است.
 
اقدامات غربالگری پیشرفته در کانادا
 
کانادا قصد بازگرداندن اقدامات غربالگری را برای مسافران ورودی به این کشور که در روز ۱۴ روز گذشته در برزیل بوده‎اند، انجام دهد.
 
برزیل و اسپوتنیک وی
 
دادگاه عالی برزیل به سازمان تنظیم کننده سلامت این کشور دستور داد تا ظرف ۳۰ روز آینده تصمیم بگیرد که آیا واردات اضطراری واکسن اسپوتنیک وی، توسط دولت محلی ایالت «مارانهاوو» را تایید خواهد کرد یا نه.
 
توقف استفاده از جانسون اند جانسون در آفریقای جنوبی
 
پس از آنکه سازمان‌های بهداشتی فدرال آمریکا توصیه کردند به دلیل موارد نادر لخته شدن خون، تزریق واکسن «جانسون اند جانسون» فعلا متوقف شود، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی نیز اعلام کرد که به طور موقت استفاده از واکسن کووید-۱۹ «جانسون اند جانسون» را به حالت تعلیق درآورده است. 
 
محدودیت‌های جدید در ترکیه
 
«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه خبر از محدودیت‌های تازه و تعطیلی‌ها برای دو هفته آینده، یعنی دو هفته اول ماه رمضان، خبر داد.
 
دلیل اعمال این محدودیت‌های جدید، جلوگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *