رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علت درگذشت سردار حجازی از زبان سخنگوی سپاه

11:53 - 30 فروردين 1400
کد خبر: ۷۱۷۹۸۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سخنگوی سپاه گفت: سردار حجازی علیرغم عارضه‌های شیمیایی بجامانده از دوران دفاع مقدس در جبهه‌های مقاومت فعالیت داشت و علت اصلی شهادت ایشان همین عوارض شیمیایی بود.
- بنا به اعلام سپاه نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» گفت: علت اصلی شهادت سردار حجازی، عوارض شیمیایی از زمان جنگ بود.

 وی با عرض تسلیت به ملت بزرگ، رهبر معظم، خانواده عزیز و بزرگ این شهید سر افراز و همه هم رزمانش در نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت، افزود: سردار حجازی از سرداران پر افتخار انقلاب اسلامی و معرف حضور مردم هستند، شاید مقطع حضور درخشان ایشان در دفاع مقدس در یگان‌های رزم و عملیاتی و سازماندهی رزمندگان و تقسیم میان لشکر‌های تازه تاسیس سپاه یکی از بزرگترین افتخارات سردار حجازی است.
 
شریف ادامه داد: مقطع دوم که برای مردم بیشتر معرفی شده حضور ۱۰ ساله وی در سازماندهی نیرو‌های بسیج در پهنه جغرافیایی کشورمان است که نواحی، پایگاه و مناطق مقاومت حاصل تلاش ۱۰ ساله ایشان در نیروی مقاومت بسیج بود که یک ذخیره تمام ناشدنی را برای میهن اسلامی و یک کمک به ملت در بحران‌های مختلف را سازماندهی کرد.

سخنگوی سپاه از سومین مقطع زندگی سردار شهید حجازی در عرصه‌های دیگر، تصریح کرد: حضور ایشان در ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت پشتبانی و لجستسک نیرو‌های مسلح و همچنین حضور ۸ ساله در کنار سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت بود.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار علیرغم اینکه از عارضه‌ شیمیایی بجا مانده در دوران دفاع مقدس رنج می‌برد در جبهه‌های مقاومت فعالیت و زحمات زیاد و طاقت‌فرسایی کشید.

شریف افزود: سردار حجازی چند ماه پیش به کرونا مبتلا و پس از آن توانستند سلامتشان را بازیابند، با این حال شب گذشته تعدادی از دوستان در بیمارستان بقیه الله (عج) جلسه‌ای داشتند و در پایان اعلام کردند که عوارض شیمیایی دلیل به لقاء الله پیوستن ایشان بوده است.

در این خصوص کمیسیون خاص تشکیل شد و به اتفاق جانباز بودن و شیمیایی بودن و همچنین تأثیرات این مسئله رسماً عامل به شهادت رسیدن ایشان اعلام شد.

سخنگوی کل سپاه در ادامه و درباره فعالیت سردار حجازی اظهار داشت: شهید بزرگوار با حضور در جبهه مقاومت در ۸ سال پایانی، برای صهیونیست‌ها چهره‌ای نام آشنا و از جمله سرسخت‌ترین نفراتی که سال‌ها به دنبال ترور ایشان بودند.

شریف ادامه داد: همچنین از شب گذشته که شهادت ایشان اعلام شد رویکرد رسانه‌های بیگانه در این خصوص مشخص است و در این‌ تعابیر از سردار شهید به عنوان سرسخت‌ترین و مقاوم‌ترین نیرو‌ها در برابر رژیم‌صهیونیستی نام‌ برده شد.

وی تصریح کرد: حضور ایشان در کنار سردار دل‌ها تجربه بسیار گرانسنگ و از دلایل انتخاب جانشینی فرمانده نیروی قدس سپاه بود و در ۱۵ ماه مسئولیت ایشان در کنار هم رزمان و سردار قآانی پرچمی را که سردار دل‌ها برافراشته بودند همچنان‌ بالا نگه داشتند.

 شریف در پایان در خصوص تحصیلات سردار شهید حجازی اظهار داشت: ایشان انسان مدبر و قبل از حضور در سپاه طلبه بودند و پس از دوران دفاع مقدس هم با دریافت مدرک دکترای تالیفات متعددی از خود بجا گذاشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *