یورو ۲۰۲۰ و نشانه‌های نژادپرستی در انگلیس

0:45 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۰۴۲
پس لرزه‌های شکست انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ همچنان علیه بازیکنان سیاه پوست این کشور در جریان است.

- در طول فینال یورو ۲۰۲۰ درگیری‌های زیادی در انگلیس دیده شد؛ جمعیت زیادی امنیت را نقض کرده و به ورزشگاه «ومبلی» در لندن حمله کردند.

به گزارش «ایندیپندنت»، اجتناب ناپذیر بود؛ اینجا انگلیس است؛ پیش بینی می‎شد که هر اتفاقی که در زمین مسابقه بیفتد، برخی از هواداران انگلیسی همه مردم این کشور را شرمنده می‌کنند.

مناطقی از لندن به زباله دانی تبدیل شده است؛ و البته ۳ بازیکن انگلیس که پنالتی‌های خود را به ثمر نرساندند، به صورت آنلاین مورد حمله نژادپرستانه قرار می‌گیرند.

برخی می‌توانند استدلال کنند که تنها اقلیت کمی از طرفداران فوتبال این کار‌ها را انجام داده‎اند و آن‌ها نماینده انگلیس نیستند، اما افرادی که این حرف را بزنند، دروغگو هستند.

به نظر می‌رسد که اکنون شرارت، اوباش گری و عدم مراقبت کامل از دیگران از ویژگی‌های ملی انگلیس است و هواداران انگلیس نیز به این امر بسیار افتخار می‌کنند.

البته که همه مردم انگلیس به این صورت رفتار نمی‌کنند. اما این رفتار‌ها مربوط به اشخاص نیست، بلکه مربوط به فرهنگ مردم این کشور است.

تعدادی از طرفداران انگلیس در روز فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ افراد آسیایی تبار را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

طرفداران انگلیس در فضای مجازی بازیکنان سیاه پوست تیمشان را مورد حملات نژادپرستی شدید قرار دادند.

مردم انگلیس در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که چنین رفتار‌هایی در آن ترویج می‌شود.

باید به مقام‎های این کشور نگاه کرد و وزیر خارجه‌ای که هوادارانی را تایید می‌کند که بازیکنان انگلیس را به خاطر زانو زدن، به نشانه اعتراض به نژادپرستی، «هو» کردند.

شما نخست وزیری را خواهید دید که این نماد جهانی ضد نژاد پرستی را رد کرده و می‎گوید که او به این حرکات اعتقاد ندارد؛ بنابراین، این فقط مردم انگلیس نیستند که اینگونه اند، بلکه مقتم‎های آن‌ها نیز همین رفتار‌ها را دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *