نماینده ولی‌فقیه در سپاه: مذاکره بین‌الافغانی راه‌حل مسائل افغانستان است

8:00 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۱۲۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
نماینده ولی‌فقیه در سپاه، مذاکره بین‌الافغانی را راه‌حل مسائل افغانستان دانست و تأکید کرد: انگلیس و شوروی سابق شکست را از اشغالگری افغانستان در کارنامه دارند، آمریکا هم بعد از ۲۰ سال سلطه‌گری شکست رسواکننده‌ای داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره‌ به خروج ارتش تروریست آمریکا از افغانستان، خروج آمریکا از این کشور را مفتضحانه برشمرد و بیان کرد: انگلیس و شوروی سابق شکست را از اشغال‌گری افغانستان در کارنامه دارند، آمریکا هم بعد از ۲۰ سال سلطه‌گری شکست رسوا کننده‌ای داشت.

حاجی صادقی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها ۲۰ سال از منابع افغانستان استفاده کردند، تصریح کرد: ارتش تروریست آمریکا طی این دو دهه اشغال‌گری زیرساخت‌های افغانستان را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه رژیم جنایت‌کار آمریکا به بهانه خاتمه دادن مسائل منطقه چتر سلطه‌گری خود را به ویژه در افغانستان پهن کرد، تصریح کرد: این کشور باز هم در افغانستان شکست خورد و با افتضاح و رسوایی این کشور را ترک کردند.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه شیاطین هر زمان که می‌خواهند خانه‌ای را ترک کنند، آن خانه را ویران می‌کنند، اضافه کرد: این مهم مصداق بارز کارنامه سلطه استکباری آمریکایی‌ها در منطقه است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ریشه فتنه‌ها در منطقه به ویژه افغانستان را رژیم جنایت‌کار آمریکا برشمرد و اظهار داشت: خواسته جمهوری اسلامی ایران این است که ملت افغانستان خودشان امور کشورشان را در دست بگیرند و با مذاکره بین‌الافغانی این مشکلات و مسائل را حل کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی نیز روز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ در دیدار با عبدالله عبدالله، با ابراز امیدواری به موفقیت تلاش‌های شورای عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، گفته بود: مهم این است که مردم این کشور بعد از سال‌ها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاورد‌های خود دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفتگو‌های سیاسی و مذاکره بین الافغانی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *