حضور شمشیرباز آمریکایی متهم به سوءاستفاده جنسی در المپیک توکیو

20:15 - 02 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۳۸۱۴
حضور یک ورزشکار آمریکایی که به سوءاستفاده جنسی متهم شده در المپیک توکیو با واکنش‎های زیادی روبرو شده است.

- ۱۰ روز پس از آنکه «آلن هادزیچ»، شمشیربازی که به عنوان جایگزین در تیم آمریکا سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد، گروهی از زنان، نگرانی‌های خود را در مورد او بروز دادند.

به گزارش «بازفید نیوز»، ۶ زن تیم شمشیربازی آمریکا، از جمله ۲ ورزشکار المپیکی در نامه‎ای به کمیته المپیک نوشتند که «هادزیچ» اجازه ندارد نماینده آمریکا باشد، زیرا او به دلیل حداقل ۳ اتهام سوء رفتار جنسی تحت بازجویی است.

آن‌ها این موضوع را به «سیف اسپورت»، نهادی گزارش دادند که مسئول تامین امنیت ورزشکاران آمریکایی از موضوع سوء استفاده است.

این زنان می‎گویند که حضور «آلن هادزیچ» در این بازی‌ها، اهانت مستقیم به ورزشکاران بوده و آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

آن‌ها می‎گویند «ما نسبت به شدت تاثیری که حضور احتمالی هادزیچ بر سایر ورزشکاران تیم آمریکا خواهد گذاشت، نگران هستیم.»

«هادزیچ» به عنوان یکی از ۲۴ شمشیرزن آمریکا در المپیک توکیو معرفی شده، که در تیم اپه مردان حضور دارد و این موضوع باعث ناراحتی زنان حاضر در تیم شمشیر بازی شده است.

اگرچه ماه گذشته «سیف اسپورت»، «هادزیچ» را از مسابقات بین المللی معلق کرده بود، این جوان ۲۹ ساله اهل ایالت نیوجرسی آمریکا تلاش کرد تا این ممنوعیت از طریق یک روند داوری که در نهایت به او اجازه حضور در بازی‌های تابستانی را داد، برداشته شود.

در همین حال فدارسیون شمشیربازی آمریکا یک طرح ایمنی برای دور نگه داشتن او از زنان و خارج از دهکده المپیک ایجاد کرد؛ او با هواپیمای جداگانه از هم تیمی‌های خود پرواز کرد و در هتلی اقامت یافته که ۳۰ دقیقه با هتل دیگر ورزشکاران فاصله دارد و اجازه تمرین در کنار هم تیمی‌های زن خود را ندارد.

یک شمشیر باز المپیکی که شکایتی علیه «هادزیچ» را به دلیل رفتار‌های نامناسب ارائه کرده بود، می‎گوید «ما از این موضوع بسیار عصبانی هستیم؛ او همیشه محافظت می‌شود.»

شکایت در مورد رفتار «هادزیچ» در جامعه شمشیربازی آمریکا مخفی نیست.

مصاحبه با ۳۰ شمشیرباز و مقام فعلی و سابق آمریکا، از جمله ۳ زن که رسما «آلن هادزیچ» را به سوء رفتار جنسی متهم کرده‎اند، و همچنین یک حافظه پنهانی از اسناد به دست آمده توسط پایگاه «بازفید نیوز»، الگویی از سوء رفتار جنسی و رفتار خشونت آمیز او را نشان می‌دهد که به سال ۲۰۱۰ برمی گردد؛ یعنی زمانی که او دانشجوی سال اول دانشگاه کلمبیا بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *