​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ​سازمان فضایی نیازمند سیاست‌گذاری مناسب‌تری است

15:01 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۷۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صنعت فضایی گفت: به نظر می‌رسد این ظرفیت‌ها به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و اگر همگرایی بیشتر و سیاست‌گذاری مناسب‌تری را شاهد باشیم، مطمئناً آورده صنعت فضایی چندین برابر وضع فعلی خواهد بود.
- بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» ضمن بازدید از سازمان فضایی و دیدار با مدیران و کارشناسان این سازمان و تبریک هفته جهانی فضا، گفت: امیدوارم این هفته نقطه شروعی برای حرکت شتابان صنعت فضایی در دوره جدید باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت صنعت فضایی بیان کرد: امروز کاربرد‌های صنعت فضایی به همه حوزه‌های زندگی بشر تسری پیدا کرده است و باید بیش‌از پیش مورد توجه قرار گیرد.

زارع‌پور افزود: آنچه مسلم است در این صنعت از ظرفیت‌های خیلی خوبی برخورداریم، اما به نظر می‌رسد که این ظرفیت‌ها به‌خوبی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و اگر همگرایی بیشتر و سیاست‌گذاری مناسب‌تری را شاهد باشیم، مطمئناً آورده صنعت فضایی چندین برابر وضع فعلی خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به توان و ظرفیت بالایی که در حوزه فضایی کشور وجود دارد و همچنین اراده دولت برای توسعه صنعت فضایی، می‌توان امیدوار بود که این صنعت به ریل شتابان خود برای رسیدن به اهداف طرح‌ریزی‌شده بازگردد.

وی تأکید کرد: با تقسیم‌کاری ملی مناسب بین بازیگران این صنعت راهبردی و ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر میان تلاشگران این صنعت، می‌توانیم در کوتاه‌مدت به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و به‌سرعت امید تازه‌ای را هم در میان مردم و هم در میان فعالان این صنعت ایجاد کنیم.

در ابتدای این دیدار «مرتضی براری» رئیس سازمان فضایی و تعدادی از معاونان، گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های سازمان ارائه کردند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این دیدار از بخش‌های مختلف سازمان فضایی بازدید دیدن و رو در رو با کارشناسان و کارکنان سازمان گفت‌وگو کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *