کشتی آزاد قهرمانی جهان| گُلیج مدل برنز را بر گردن آویخت/ ایران بر سکوی سوم ایستاد + فیلم

20:33 - 13 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۳۴۸۳
نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی در دیدار رده‌بندی مسابقات جهانی مقابل حریف مغول مدال برنز را بر گردن آویخت.

- در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که در شهر اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو با پیروزی در دیدار رده‌بندی مقابل حریف مغولستانی مدال برنز را بر گردن آویخت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست ۸ بر صفر جینتارو موتویاما، دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ از سد نیکولای گراحمز از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان با نتیجه ۸ بر ۸ مغلوب شد که باتوجه به حضور حریفش در دیدار فینال، وی نیز شانس ادامه کار در گروه بازنده‌ها را بدست آورد، اما در این مرحله مغلوب حریف ارمنستانی شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز را از دست داد. در این وزن ۲۶ نفر حضور داشتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه چهار بر صفر از سد الیزبار اودیکادزه، دارنده مدال برنز جهان از گرجستان گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر رادو لیفتر از مولداوی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گلیج در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و شانس حضور در فینال را از دست داد.

وی در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را با نتيجه ۱۰ بر صفر از پيش رو برداشت و بر سکوی سومی‌ ایستاد. در این وزن ۲۲ نفر حضور داشتند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3285148_280.mp4']

 

 

عبدالرشید سعداله یف در فینال این وزن با برتری ۶ بر صفر مقابل کایل اسنایدر مدال طلا را مانند المپیک توکیو از آن خود کرد.

آزادکاران کشورمان موفق به کسب ۳ مدال‌ طلا توسط حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع و ۳ نقره توسط علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی شده‌ بودند. گلیج هم در ۹۷ کیلو برنز گرفت.

با این نتیجه تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز بر سکوی سومی جهان ایستاد.

روسیه قهرمان شد و آمریکا به عنوان نایب قهرمانی دست‌یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *