کشتی فرنگی قهرمانی جهان| تاریخ‌سازی و‌ شب طلایی ایران کامل شد/ ساروی و یوسفی قهرمان شدند

20:53 - 17 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۴۸۹
نمایندگان اوزان ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در مسابقات ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا شدند.
- در ادامه مسابقات ۳ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ظهر (جمعه) و با برگزاری مسابقات اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم آغاز شده بود، مهرداد مردانی، محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند که ساروی و یوسفی راهی دیدار نهایی شدند.
 
ساروی با پیروزی در دیدار فینال مقابل حریف گرجستانی مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. یوسفی هم مقتدرانه از سد حریف روس خود گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت. این نخستین مدال طلای سنگین‌وزن کشتی فرنگی بود تا نام یوسفی در تاریخ این رشته جاودانه شود.

* نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه ۱۱ بر ۳ رضوان آرنات دارنده مدال برنز اروپا از رومانی را مغلوب كرد، اما در دور سوم با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان شد که باتوجه به شکست حریفش‌ در نیمه‌نهایی مردانی از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن ۱۹ نفر شرکت کرده‌ بودند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتيجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را مغلوب كرد.‌ وی در دور بعد و در مرحله يك چهارم نهايی با نتيجه ۹ بر یک گئورگی مليا از گرجستان را از پيش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه يافت.

ساروی در اين مرحله مقتدرانه و با نتیجه ۵ بر صفر از سد نيكولوز كاخالاشويلی از ايتاليا گذشت و فینالیست شد. وی در دیدار پایانی الکس زوکه از مجارستان را با نتيجه ۳ بر يك مغلوب كرد و به مدال طلا دست يافت.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3289976_528.mp4']

 

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک از سد داوید اوواسپیان، دارنده مدال زیر ۲۳ سال جهان گذشت و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت. وی در اين مرحله با نتيجه ۲ بر یک اسكار مارويك از نروژ را از پيش رو برداشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.  یوسفی در اين ديدار هم با نتیجه ۲ بر یک ياسمانی آكوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شيلی را شکست داد و فینالیست شد. وی در این دیدار به مصاف زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه رفت و با برتری ۵ بر یک قهرمان شد. در این وزن ۲۲ نفر حضور داشتند.

 

var player = videojs('player_111372_3289411',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3289411',{},function (data) {}); }));

 

رده بندی نفرات برتر ۷ وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- کن ماتسویی (ژاپن) ۲- امین صفرشایف (روسیه) ۳- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۱۱- سجاد عباس پور (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ویکتور چیوبانو (مولداوی) ۲- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۳- استپان ماریانیان (روسیه) و موراد ممدوف (آذربایجان) ۸- مهرداد مردانی (ایران)
۷۲ کیلوگرم: ۱- مالخاز آمویان (ارمنستان) ۲- سرگئی کوتوزوف (روسیه) ۳- گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس اسیوا (لیتوانی) ۵- محمدرضا مختاری (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- رومن ولاسوف (روسیه) ۲- سانان سلیمان اف (آذربایجان) ۳- محمدعلی گرایی (ایران) و رولاند شوارز (آلمان)
۸۲ کیلوگرم: ۱- رفیق حسین اف (آذربایجان) ۲- برهان آکبوداک (ترکیه) ۳- پژمان پشتام (ایران) و آدلان آکیف (روسیه)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- الکس زوکه (مجارستان) ۳- آرتور سارگسیان (روسیه) و تریسی هانکوک (آمریکا)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- علی اکبر یوسفی (ایران) ۲- زورابی گدخوری (روسیه) ۳- یاکوبی کاجایا (گرجسان) و اسکار مارویک (نروژ)

در پایان مسابقات ۷ وزن نخست تیم روسیه با ۱۳۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های ایران و آذربایجان به ترتیب با ۹۶ و ۸۷ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

*برنامه کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

شنبه ۱۷ مهرماه:

ساعت ۸ تا ۸:۱۵: وزن کشی مجدد اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۸:۱۵ تا ۸:۴۵: وزن کشی اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و شانس مجدد اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

یکشنبه ۱۸ مهرماه:

ساعت ۸ تا ۸:۱۵: وزن کشی مجدد اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰: مسابقات شانس مجدد اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی

اختلاف ساعت ایران با نروژ یک ساعت و نیم است به طوری که ساعت ۱۰:۳۰ به وقت نروژ ساعت ۱۲ به وقت ایران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *