تمرین دفاع از ۲ مرکز حساس کشور در رزمایش مدافعان آسمان ولایت

13:21 - 21 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۸۰۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ۲ مرکز مهم کشور در رزمایش «مدافعان آسمان ولایت» شبیه‌سازی شده است، گفت: در این رزمایش، تمام تلاش بر این بوده که از فناوری‌های جدید و اقدامات ابتکاری استفاده شود.
- بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب»، با اشاره به اینکه رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ از بامداد روز سه‌شنبه در بخش وسیعی از کویر مرکزی ایران آغاز شده است، اظهار داشت: این رزمایش از رزمایش‌های مصوب قرارگاه حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) است که برای سال جاری پیش‌بینی شده بود.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ۲ مرکز مهم و حساس کشور در این رزمایش شبیه‌سازی شده است، گفت: این مراکز دارای اهمیت اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی فوق‌العاده خاصی برای کشور دارد.

وی تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی به همراه فرماندهان پدافند سپاه پاسداران با نظارت قرارگاه پدافند هوایی کشور، در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: به محض اعلام دستور آغاز عملیات، گسترش تاکتیکی و واکنش دهی یگان‌های پدافند هوایی به منطقه اجرای رزمایش صورت گرفت.

وی افزود: در رزمایش «مدافعان آسمان ولایت» از سامانه‌های راداری، موشکی، جنگالی، اطلاعاتی و شناسایی، سایبری، پهپاد، هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین استفاده شده است.

خوش‌قلب ادامه داد: مراکز فرماندهی و پست‌های فرماندهی مکانیزه که در تعامل کامل و هماهنگی با شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور هستند، تشکیل شده است.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در این رزمایش، تمام سعی و تلاش بر این بوده است که از نوآوری‌ها، فناوری‌های جدید و اقدامات ابتکاری استفاده شود.
 
 
 

برچسب ها: ارتش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *