بازداشت در مرز آمریکا و مکزیک به بالاترین حد خود رسید

15:05 - 01 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۳۲۴
یک گزارش نشان می‎دهد که گشت مرزی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۷ میلیون مهاجر را در مرزهای این کشور و مکزیک بازداشت کرده است.

- داده‌های جدید نشان می‎دهند که گشت مرزی آمریکا در سال مالی ۲۰۲۱ نزدیک به ۱.۷ میلیون مهاجر را که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می‌کردند، بازداشت کرده است؛ این بالاترین رقم ثبت شده در سال‌های اخیر است.

به گزارش «آکسیوس»، کاهش گذر‌های غیر مجاز از مرز‌های آمریکا و مکزیک آغاز شده است، اما هنوز هم آمار‌ها در این زمان از سال، بسیار بالاتر از تعداد معمول در مدت زمان‌های مشابه سال‌های گذشته است.

دولت آمریکا همچنین قصد دارد گروه‌های بزرگ دیگری از مهاجران را که به سمت آمریکا حرکت کرده‎اند، ردیابی کند.

مرز‌هایی که با تجمع‌های بیش از حد تحت فشار قرار دارند و منابع مراقبت از مهاجران، دولت بایدن را از ماه فوریه درگیر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا نیز از سوی طرفدارانش و همچنین از سوی طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا هر ۲ گروه می‌گویند که بایدن به برخی از سیاست‌های خشن دوران ترامپ پایان داده و به سیاست‌های دیگر از همان نوع ادامه داده است.

استفاده از دستور بهداشت عمومی معروف به برنامه ۴۲ به بالا رفتن تعداد گذر‌ها از مرز آمریکا کمک کرده است، زیرا مهاجران اغلب پس از بازگشت سریع به مکزیک تحت این سیاست چندین بار سعی می‌کنند از مرز آمریکا و مکزیک عبور کنند.

بیش از یک میلیون مهاجر تحت برنامه ۴۲، در سال مالی جاری از مرز آمریکا اخراج شده‎اند.

برنامه ۴۲ همچنین در بیش از نیمی از روبرو شدن‌ها با مهاجران در ماه گذشته مورد استفاده قرار گرفت و طبق گزارش اداره گمرک و حفاظت از مرز‌های آمریکا، حدود یک چهارم مهاجران در سال گذشته دستکم یک بار دیگر تلاش کرده بودند از مرز‌ها عبور کنند.

بر اساس داده‎ها، مقام‎های مرزی بیش از ۱.۷ میلیون بازداشت افرادی که قصد عبور از مرز را داشتند بین یکم اکتبر ۲۰۲۰ تا پایان ماه سپتامبر انجام دادند.

یک میلیون و صد هزار بزرگسال مهاجر مجرد بازداشت شدند؛ تقریبا ۴۸۰ هزار مهاجر هم با اعضای خانواده‌های خود از سوی گشت مرزی آمریکا بازداشت شده‎اند؛ ۱۴۷ هزار نفر از بازداشت شده‌ها هم افراد زیر سن قانونی بوده‎اند.

هم تعداد خانواده‌ها و هم تعداد کودکانی که گشت‌های مرزی آمریکا آن‌ها را بازداشت کرده است در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه آگوست کاهش یافته، اما هنوز تعداد آن‌ها دستکم ۳ برابر سپتامبر‌های اخیر بوده است.

در سال‌های گذشته مهاجران گواتمالا، هندوراس و السالوادور موج مهاجرت به آمریکا را افزایش داده‏‎اند.

در حالی که این کشور‌ها و مکزیک مناطق اصلی منشا مهاجرانی هستند که به آمریکا می‌روند، افزایش قابل توجه مهاجران از کشور‌های دیگر، به عنوان مثال هائیتی، کوبا، ونزوئلا و برزیل وجود دارد.

حدود ۳۶ درصد از مهاجرانی که ماه گذشته تلاش کردند از مرز آمریکا و مکزیک عبور کنند از کشور‌هایی غیر از مکزیک و ۳ کشور گواتمالا، هندوراس و السالوادور بودند.

پس از دستورات دادگاه، انتظار می‌رود دولت آمریکا ماه آینده برنامه «ماندن در مکزیک» دوران ترامپ را مجدداً اجرا کند، که پناهجویان را مجبور کرد در مکزیک منتظر بمانند تا جلسات دادگاه مهاجرت آن‌ها در اماکنی مانند چادر برگزار شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *