رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تسهیلات ۲۲ میلیاردی به پرسپولیس برای وزیر ورزش دردسرساز شد

11:36 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۷۵۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نماینده اصفهان با انتقاد از پرداخت تسهیلات ۲۲ میلیاردی به پرسپولیس از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد تا گزارش دهد با کدام مجوز این تسهیلات اعطا شده است.

- ماجرای اعطای تسهیلات ۲۲ میلیاردی به باشگاه پرسپولیس برای پرداخت طلب گابریل کالدرون توسط یک صندوق کارآفرینی دولتی جنجال بزرگی را در فضای مجازی به راه انداخت تا ابهامات فراوانی در خصوص این پرونده خبرساز در جامعه به وجود آید.

هرچند مدیران ارشد این صندوق از اظهارنظر در خصوص این اتفاق خودداری کردند، اما واکنش مسئول روابط عمومی آن مجموعه به وقوع این پرونده باعث افزایش ابهامات در این خصوص شد به شکلی که ابتدا خبر واگذاری تسهیلات به باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد، اما وقتی قرار به ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص شد ترجیح داد تلفن همراه خود را از دسترس خارج کند تا مجبور به ارائه توضیحات بیشتر در این مورد نشود.

همین اتفاق سبب شد رسانه‌های خبری با حساسیت بیشتری موضوع را پیگیری کنند تا مشخص شود برای ارائه این تسهیلات مصوبه قانونی وجود داشته یا صرفاً با توصیه و سفارش این مبلغ هنگفت به باشگاه پرسپولیس اختصاص یافته است.

با وجود سکوت مسئولان دستگاه ورزش و مدیران صندوق مذکور، حالا عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و رئیس مجمع نمایندگان شهرستان اصفهان با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان که یکی از اعضای هیئت امنای این صندوق کارآفرینی است از وی خواسته با فوریت توضیحاتی جامعی در این باره ارائه کند.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر سجادی
وزیر محترم ورزش و جوانان
با سلام و احترام

به پیوست متن واصله به دفتر اینجانب در خصوص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شود.

همانگونه که مستحضرید در دولت قبل توسط مجموعه شستا (متعلق به بازنشستگان و کارگران خدوم کشور) مبلغ قابل توجهی جهت پرداخت طلب سرمربی تیم ملی فوتبال پرداخت شده بود که پس از مدت زیادی با اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، آن اقدام اشتباه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان تا حدی جبران و در عودت رقم دریافتی تسریع شد.

حالا بر اساس اسناد و اخبار واصله، پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال از صندوق کارآفرینی امید به باشگاه پرسپولیس در آبان ماه سال جاری و در زمان استقرار جنابعالی به عنوان وزیر، کاملا مغایر با اساسنامه و رسالت آن صندوق می‌باشد، لذا مستدعی است دستور فرمائید با قید فوریت این موضوع بررسی و گزارش جامعی از آن جهت ادامه پیگیری و اقدامات نظارتی برای اینجانب ارسال شود. فوریت در ارسال مورد تاکید است.

بدیهی است قبل از طرح هرگونه سوال از نمایندگان از وزرا، شایسته است که سوالات به صورت کتبی مطرح شود و در صورت عدم پاسخگویی، به صورت سوال در کمیسیون و صحن علنی مطرح گردد.

به گزارش میزان، با این تفاسیر به نظر می‌رسد همانطور که پیش‌بینی می‌شد ماجرای تسهیلات ۲۲ میلیاردی این صندوق به باشگاه پرسپولیس به دردسری بزرگ برای وزیر ورزش تبدیل است که به صورت همزمان در هیئت امنای این صندوق و مجمع باشگاه پرسپولیس عضویت دارد.

همانطور که رئیس مجمع نمایندگان اصفهان عنوان کرده است چنانچه سیدحمید سجادی در این رابطه گزارشی جامع ارائه نکند، بدون شک این موضوع در کمیسیون و در نهایت صحن علنی مجلس از سوی منتقدان بررسی خواهد شد تا مشخص شود بر اساس کدام مجوز این مبلغ به پرسپولیسی‌ها تعلق گرفته تا آن‌ها بتوانند با این تسهیلات طلب سرمربی آرژانتینی سابق خود  را پرداخت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *