خدائیان: آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی نمی‌تواند در برابر ظلم‌هایی که به کشور‌های اسلامی روا می‌شود ساکت باشد

19:51 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۹۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

- طبق گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، خدائیان در پنجمین نشست هیات مدیره انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی گفت: آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی که وظیفه تکریم حقوق شهروندی و صیانت از حقوق بشر و حقوق مدنی افراد را بر عهده دارد، نمی‌تواند در برابر ظلم‌هایی که به برخی کشور‌های اسلامی روا می‌شود ساکت باشد.

نائب رییس انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی با اشاره به نقض حقوق بشر در فلسطین گفت: کشور‌های اسلامی نمی‌توانند در برابر اقدامات رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی دفاع بی تفاوت باشند. متاسفانه نهاد‌های دروغین حمایت از حقوق بشر از کنار این ظلم‌ها و نقض حقوق بشر به راحتی عبور می‌کنند و نهاد‌های بین المللی مانند سازمان ملل متحد بی تفاوت در مقابل ظلمی که در حق مردم مظلوم فلسطین روا داشته می‌شود، می‌گذرند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به حوادث تروریستی در افغانستان هم گفت: اقدامات تروریستی در کشور دوست و برادرمان افغانستان و انفجار‌هایی که عموما مردم غیرنظامی را در مساجد و مدارس هدف قرار گرفته را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این حوادث، چهره سیاهی از اسلام دروغین و اسلام آمریکایی را نشان می‌دهد و هیچگاه نمایانگر چهره نورانی اسلام ناب محمدی (ص) نیست و با توجه به شرح وظایف آمبودزمان کشور‌های اسلامی، اعلام محکومیت این اقدامات را از طرف آمبودزمان خواستاریم.

خدائیان ابراز امیدواری کرد که در طول مسئولیت وی در سازمان بازرسی کل کشور زمینه گسترش اقدامات انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی فراهم شود.

اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نقض حقوق بشر در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و محکومیت اقدامات تروریستی در کشور افغانستان مورد استقبال کشور‌های عضو قرار گرفت و قرار شد به زودی انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی گزارشی در این خصوص تهیه و به مجامع بین المللی ارائه شود و هر دو موضوع در دستور نشست آتی مجمع عمومی آمبودزمان کشور‌های اسلامی قرار گیرد.

در ادامه این نشست که با حضور آمبودزمان کشور‌های ترکیه، پاکستان، مراکش و آذربایجان برگزار شد هر یک از اعضا دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند.

در این نشست اعضا با پیشنهاد آمبودزمان پاکستان مبنی بر برگزاری اجلاس مجمع عمومی انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی در این کشور موافقت کردند.

گفتنی است آمبودزمان ترکیه رییس و سازمان بازرسی کل کشور نائب رئیس انجمن آمبودزمان‌های کشور‌های اسلامی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *