امتحانات دانشگاه تهران حضوری می‌شود؟

3:35 - 12 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۴۴۴
معاون آموزشی دانشگاه تهران، گفت: با توجه به اینکه در هفته دهم از نیمسال اول سال تحصیلی هستیم و با مساله اسکان دانشجویان غیر بومی مواجه هستیم،آموزش حضوری در این نیمسال ویژه مقطع کارشناسی نخواهیم داشت. طی هفته جاری در مورد امتحانات حضوری تصمیم گیری خواهد شد.
محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد برنامه این دانشگاه آغاز آموزش حضوری در دانشگاه تهران با توجه به سویه‌های جدید بیماری گفت:اگرچه که سویه جدید بیماری هنوز در کشور مشاهده نشده است، اما در مورد از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه تابع ستاد ملی کرونا و وزارت علوم هستیم.

وی ادامه داد: تصمیم در خصوص آموزش حضوری در هر استان بدین صورت است که  دانشگاهی به عنوان دانشگاه معین انتخاب شد که دانشگاه تهران هم در استان تهران به عنوان دانشگاه معین این پیشنهاد را عنوان کرده و به عنوان بخشنامه هم در سطح دانشگاه ارائه شد که در دروس عملی ومهارتی و واحد‌های آزمایشگاهی این اختیار برای آموزش حضوری و غیر حضوری به عهده دانشگاه‌ها سپرده شود.

وی گفت: در بخشنامه دانشگاهی عنوان شد که در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و دفاع از پایان نامه و برخی از کلاس‌های عملی به شکلی حضوری انجام گیرد.

وی در مورد آموزش حضوری دانشجویان دوره کارشناسی گفت: با توجه به اینکه در هفته دهم از نیمسال اول سال تحصیلی هستیم و با مساله اسکان دانشجویان غیر بومی مواجه هستیم، آموزش حضوری در این نیمسال ویژه این مقطع وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که امتحانات دانشجویان به شکل حضوری برگزار می‌شود یا غیر حضوری گفت: در جلسه هفته آینده دانشگاه در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

وی در مورد امار واکسیناسوین در دانشگاه تهران گفت: واکسیناسیون دانشجویان همچنان در حال اجرا است در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از دانشجویان دانشگاه واکسینه شده اند و از ۱۵ درصد باقی مانده نیز تقاضا داریم برای دریافت واکسن و ایجاد ایمنی جمعی اقدام نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در مورد مهمترین موانع پیش روی آموزش حضوری در دانشگاه گفت: در حال حاضر موانع متفاوتی وجود دارد که از جمله می‌توان به ظرفیت خوابگاه‌ها و موضوع اسکان اشاره کرد، ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه تهران قریب به ۱۰ هزار نفر می‌باشد که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید این ظرفیت را به نصف برسانیم یعنی برای ۵ هزار نفر خوابگاه را تامین کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه که بخش خصوصی و خیرین و حامیان دانشگاه همواره هم در حوزه اسکان و هم تامین کمک هزینه‌هایی برای ترقیب دانشجویان به ادامه تحصیل یاری رسان بوده اند، اما برای تامین اسکان این میزان دانشجو در این شرایط مشکلاتی خواهیم داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *