شهید ابراهیم قائمی شناسایی شد

17:09 - 10 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۵۶۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
«شهید ابراهیم قائمی» که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه علامه طباطبایی دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.
- بنا به اعلام پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، شهید ابراهیم قائمی یکی از شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه علامه طباطبایی از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید ابراهیم قائمی فرزند علی اکبر، متولد ۱۳۴۴ جمعی لشکر ۵ نصر از مشهد به جبهه اعزام شد و در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در آبادان به فیض شهادت نائل آمده بود. این شهید در سال ۱۳۹۰ - علیرغم تلاش‌های انجام شده - پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه علامه طباطبایی تهران دفن شده بود.

حجت الاسلام احمد ملکی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو مشهد مقدس، سردار مجتبی غفورپور مشاور فرمانده سپاه امام رضا (ع) شامگاه سه‌شنبه نهم آذرماه با حضور در منزل والدین این شهید افتخارآفرین خبر شناسایی هویت فرزند شهیدشان را اعلام کردند و این پدر و مادر گرامی پس از ۳۹ سال از چشم انتظاری در آمدند.

فاطمه تقی‌آبادی مادر شهید در این دیدار ضمن شکرگزاری به درگاه ایزد منان، گفت: وقتی فرزندم را باردار بودم خواب دیدم زنان سیاه‌پوش در خانه نشستند و گفتند ابراهیم فدای حسین (ع) شد، از خواب بیدار شدم خواب را با همسرم در میان گذاشتم و به خاطر این خواب اسم فرزندم را ابراهیم گذاشتم.

علی‌اکبر قائمی پدر شهید ضمن ابراز خرسندی از اعلام این خبر، افزود: ابراهیم با این که ۱۷ سال سن داشت، اما بزرگتر از سنش بود، افکار بلند داشت و دنبال آرمان امام راحل بود، فرزندم اعلام آمادگی کرد تا در دفاع از ایران اسلامی به همراه دوستانش در جبهه حضور یابد، من هم رضایت دادم که فرزندم در راه اسلام قدم بردارد.

همچنین والدین شهید قائمی برای نخستین بار، هفته آینده به زیارت مزار شهیدشان نائل می‌شوند.

مراسم بزرگداشت شهید دفاع مقدس «ابراهیم قائمی» با حضور مسئولان، دانشجویان و خانواده این شهید حماسه آفرین، ۱۶ آذر روز دانشجو با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
 

برچسب ها: دفاع مقدس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *