ایران، ترکیه و روسیه اقدام‎های یکجانبه علیه سوریه را محکوم کردند

15:32 - 01 دی 1400
کد خبر: ۷۸۳۷۳۶
هفدهمین نشست آستانه با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت اقدام‌های یکجانبه علیه سوریه پایان یافت.
کشور‌های ضامن آتش بس در سوریه با نام نشست «آستانه»، در بیانیه پایانی هفدهمین دور این روند، مخالفت خود را با اقدام‌های یکجانبه علیه سوریه اعلام کردند.
 
به گزارش «سانا»، کشور‌های عضو نشست «آستانه» در بیانیه خود، بر تعهد قوی به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و اقدام مشترک برای مبارزه با تروریسم، تاکید کردند.
 
در این بیانیه آمده است که کشور‌های ضامن آتش بس، جنایات تروریستی در سوریه که افراد و مراکز غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند، محکوم می‌کنند و بر ادامه همکاری‌ها برای نابودی دائمی گروه‌های تروریستی و نهاد‌های مرتبط با سازمان‌های تروریستی در فهرست شورای امنیت سازمان ملل، تاکید می‌کنند.
 
بیانیه مذکور تاکید کرد که کشور‌های ضامن، مخالفت خود را با اقدام‌های اقتصادی یکجانبه تحمیل شده علیه سوریه که با قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی و منشور سازمان ملل به ویژه با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا در تضاد است، ابراز کرد.
 
این کشور‌ها همچنین بر لزوم افزایش کمک‌های بشردوستانه برای همه سوری‌ها تاکید کرده و از جامعه بین المللی، سازمان ملل و آژانس‌های بشردوستانه آن خواستند که کمک به سوریه برای بازسازی زیرساخت‌ها افزایش دهند.
در این بیانیه همچنین کشور‌های ضامن آتش بس با اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از هواپیما‌های غیرنظامی برای پوشش تجاوزاتش به سوریه محکوم کردند.
 
کشور‌های ضامن آتش بس در سوریه در چارچوب «آستانه» شامل ایران، ترکیه و روسیه هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *