رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ سیستماتیک اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

0:45 - 07 بهمن 1400
کد خبر: ۷۸۷۹۰۱
یک‌گزارش نشان می دهد که تعداد اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی مبتلا به تومور سرطانی افزایش یافته است.

- لطیفه ابوحمید از زمانی که پسر سرطانی زندانی او در ۴ ژانویه در زندان رژیم صهیونیستی به کما رفت، منتظر خبر‌های جدید بوده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، ابوحمید، می گوید «من چیزی در مورد ناصر نمی‌دانم؛ تنها درخواست من امروز این است که از حال او خبردار شوم و در کنارش باشم.»

ناصر ابوحمید، اسیر فلسطینی ۴۹ ساله، اخیرا پس از یک اشتباه پزشکی که سلامتش را بدتر کرد و به کما رفت، به بیمارستان منتقل شد.

این تغییر پنج ماه پس از تشخیص تومور سرطانی در ریه هایش رخ می‌دهد.

به گزارش گروه نظارت بر جامعه اسرای فلسطینی، از زمان کشف تومور، ناصر در زندان دچار «غفلت پزشکی» شده است که به زوال سریع سلامتی وی منجر شده است.

این گروه در بیانیه‌ای، گفت «آنچه در مورد ابوحمید رخ می‌دهد، نتیجه سیاست‌های سیستماتیکی است که او در طول سال‌ها تحت آن قرار گرفته است، که در راس آن سیاست سهل انگاری پزشکی یا مرگ آهسته است.»

مادر این اسیر فلسطینی، می گوید «رژیم صهیونیستی یک خاموشی اطلاعاتی را در مورد ناصر تحمیل می‌کند و این نگرانی ما را نسبت به او افزایش می‌دهد.»

چهار پسر دیگر لطیفه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند؛ نصر ۴۷ ساله، شریف ۴۵ ساله، محمد ۳۸ ساله و اسلام ۳۵ ساله.

وی گفت «ما به طور مداوم از گروه‌های حقوق بشری درخواست کرده ایم که اقدام کنند، اما اسرائیل به هیچ درخواست حقوق بشری قانونی پاسخ نمی‌دهد؛ آن‌ها به گرفتن از ما و ندادن عادت کرده اند.»

تعداد اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی مبتلا به تومور تقریباً ۱۸ نفر است؛ چهار نفر از آنها، از جمله ابوحمید، سرطانی و در مرحله پیشرفته هستند.

بر اساس گزارش ها، این ۱۸ نفر جزو ۵۵۰ زندانی هستند که در زندان‌های مختلف به ویژه زندان‌های رمله، عسقلان و بئرسبع، به عنوان بیمار طبقه بندی می‌شوند و تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

سخنگوی گروه نظارت بر جامعه اسرای فلسطینی گفت که مقامات زندان از حق زندانیان برای درمان به عنوان ابزار سوء استفاده می‌کنند و مانند مورد ابوحمید، تهیه دارو یا انتقال آن‌ها به بیمارستان را به تاخیر می‌اندازند.

زندانیان فلسطینی مبتلا به سرطان یا سایر بیماری‌های جدی از سیاست بازداشت اداری رژیم صهیونیستی در امان نیستند؛ دستوری که بر اساس شواهد محرمانه ارائه شده توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی به دادگاه‌های نظامی، امکان حبس نامحدود بدون محاکمه یا اتهام را می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *