فرمانده پیشین لشکر ۵۸ ذوالفقار: مکتب حاج قاسم الگوی مهم مدیریتی برای مدیران است

7:00 - 27 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۷۴۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه شهید سلیمانی بیش از ۴۰ سال مرد میدان پاسداری از اسلام و نظام بود، گفت: مکتب حاج قاسم، الگوی مهم مدیریتی برای مدیران کشوراست.
امیر سرتیپ دوم بازنشسته محمد غفاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به لزوم تبیین «مکتب حاج قاسم»، بر شهادت به‌عنوان مدال افتخار خداوند متعال بر سینه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد و گفت: خداوند با شهادت و عاقبت به خیری، پاداش اخروی عملی را که با توکل، همراه باایمان راسخ باشد، تضمین می‌کند.

دفاع مقدس، صحنه تجلی ایثار سیدالشهدای مقاومت
شهید سلیمانی مجاهدت خود را قبل از انقلاب اسلامی شروع کرد، دفاع مقدس صحنه تجلی ایثار سیدالشهدای مقاومت بود
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مجاهدت خود را قبل از انقلاب اسلامی شروع کرد، دفاع مقدس را صحنه تجلی ایثار سیدالشهدای مقاومت برشمرد و تصریح کرد: بعد از این دوران طلایی تاریخ کشور، شهید سلیمانی درراه دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایستاد و مجاهدت خود را ادامه داد.

غفاری با تأکید بر اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۰ سال مرد میدان مجاهدت و پاسداری از اسلام، نظام و کشور بود، اضافه کرد: تنها افرادی می‌توانند عمق این ایثار را درک کنند که خود با پوست‌واستخوان میدان دفاع مقدس و جبهه مقاومت را درک کرده باشند.

شهید سلیمانی در عمر ۴۰ سال مجاهدت خود، سهم‌خواهی نداشت
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه شهید سلیمانی در عمر ۴۰ سال مجاهدت خود، سهم‌خواهی نداشت، تصریح کرد: ایشان بدون توقع و فقط و فقط برای رضای خداوند متعال و رضای فرمانده معظم کل قوا این مجاهدت را به رنگ سرخ خون خود در تاریخ انقلاب و حتی جهان اسلام ثبت کرد.

اشکان چشم رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آیینه تصویرساز جایگاه واقعی سردار دل‌هاست
غفاری با اشاره به اشکان چشم رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، آن را آیینه تصویرساز جایگاه واقعی سردار دل‌ها برشمرد و بر نقش شهید سلیمانی، به‌عنوان مالک اشتر زمان برای فرمانده معظم کل قوا تأکید و اضافه کرد: ملت ایران از هر قشر، طیف و نگرش خاص سیاسی، در مراسم تشییعی باشکوه، سرباز سرافراز خود را خانه ابدی بدرقه و ادای دِین کردند و این عظمت شهید سلیمانی را خدا به خاطر اعمال خالص به ایشان عطا کرد.

مکتب حاج قاسم، با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) شکل گرفت
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه مقام معظم رهبری در توصیف جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمودند: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم»، بر نقش کلیدی و گره‌گشای «مکتب حاج قاسم» تأکید و با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم، با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا شکل گرفت، گفت: تبیین این مکتب ازجمله ضرورت‌هاست.

«مکتب حاج قاسم»، الگوی مهم مدیریتی در ابعاد مختلف به‌ویژه سیاسی و اقتصادی برای مدیران کشوراست
غفاری وجود مدیران انقلابی با برخورداری از رویکرد گذر از گردنه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دشمن با حفظ دستاورد‌های انقلاب، پاسداری از خون شهدا و تلاش برای خدمت به ملت بزرگ ایران که در سخت‌ترین شرایط با تمام وجود پای انقلاب ایستاده‌اند، را زیربنای حل مشکلات کشور در ابعاد مختلف دانست و به «مکتب حاج قاسم» به‌عنوان الگوی مهم مدیریتی در ابعاد مختلف به‌ویژه سیاسی و اقتصادی برای مدیران کشور اشاره کرد و افزود: این مکتب باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، نیز ساری و جاری شود.

شهید سلیمانی برای دشمن، خطرناک‌تر از ژنرال سلیمانی
فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار شهید سلیمانی را برای دشمن، خطرناک‌تر از سرلشکر سلیمانی برشمرد و با تأکید بر اینکه آثار این واقعیت را در ماجرای فرار آمریکایی‌ها از افغانستان، عراق و... مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: طی دو سال بعد از شهادت ایشان، این واقعیت بر همگان اثبات شد.

نیرو‌های مسلح در سطوح مختلف به مکتب حاج قاسم عمل می‌کنند
شاهد مدیریت جهادی در نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش سرافراز جمهوری اسلامی هستیم و نیروی زمینی قهرمان نیز از این قاعده مستثنا نیست
غفاری بابیان اینکه امروز مکتب حاج قاسم در سطوح نیرو‌های مسلح به خوبی اجرا و به آن عمل می‌شود، اضافه کرد: شاهد مدیریت جهادی در نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش سرافراز جمهوری اسلامی هستیم و نیروی زمینی قهرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نیروی زمینی ارتش صداقت در عمل به شعار «ارتش، فدای ملت» را نشان داد فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش صداقت در عمل به شعار «ارتش، فدای ملت» را نشان داده است، تصریح کرد: سربازان ولایت در نزاجا، «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» را در عمل به اثبات رساندند.

غفاری با اشاره به حضور نیروی زمینی ارتش در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه مانند (زلزله کرمانشاه، سیل گلستان، لرستان و خوزستان و...)، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در همه مسائل به‌ویژه در بحث استمرار امنیت پایدار در مرز‌های کشور پادررکاب بوده و است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *