مردم کدام کشور‌ها سالم‌تر غذا می‌خورند؟

6:50 - 27 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۷۸۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد در کشور‌هایی مانند یونان و ژاپن غذا‌هایی لذیذ و البته سالم تهیه می‌شود.

_ باشگاه خبرنگاران به نقل از دویچه وله نوشت: شما برای امتحان برخی از این غذا‌های خوشمزه و سالم، لزوماً نیازی به سوار شدن به هواپیما و سفر به کشور‌های دوردست ندارید بلکه فقط کافیست سری به آشپزخانه خود بزنید یا در انتخاب و خرید مواد غذایی دقت بیشتری کنید.

در ادامه این گزارش را بخوانید تا بدانید در کدام کشور‌ها غذا‌های بسیار لذیذی آماده می‌شوند که سالم هم هستند.

یونان:

اغلب مردم یونان، رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند. برای اینکه راهی آسان برای لذت‌بردن از طعم و فواید غذا‌های یونانی داشته باشید، خوراکی‌های ساده مانند ماهی کبابی، میوه‌ها و سبزیجات تازه، روغن زیتون و ماست را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

ژاپن:

رژیم‌های غذایی سنتی ژاپنی سرشار از غذا‌های دریایی و سبزیجات هستند. همین موضوع شاید یکی از دلایلی باشد که ژاپن بالاترین میانگین امید به زندگی را در جهان دارد. به‌ویژه ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳، بااهمیت برای سلامت قلب و عروق است. محصولات تخمیر‌شده سویا مانند میسو همچنین حاوی پروبیوتیک هستند، نوعی باکتری مفید که سلامت روده را ارتقا می‌دهد.

مکزیک:

غذا‌های سنتی مکزیکی، سرشار از لوبیا، و همچنین آووکادو، ذرت، گوجه‌فرنگی و فلفل چیلی، منبع بسیار خوبی از ریزمغذی‌ها مانند منیزیم، آهن، پتاسیم و روی هستند.

کره:

یکی از سالم‌ترین غذا‌های کره‌ای کیمچی است که حاوی سبزیجات تخمیر شده است. کیمچی نه تنها منبع غنی از پروبیوتیک محسوب می‌شود، بلکه ترکیبات سالمی مانند زنجبیل، فلفل قرمز و سیر دارد و می‌تواند برای بهبود سطح کلسترول شما مفید باشد.

تایلند:

غذا‌های تایلندی سرشار از سبزیجات و ادویه‌هایی از جمله زردچوبه، گشنیز، زنجبیل و فلفل چیلی است. به‌طور‌خاص، زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به‌دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی آن، به‌طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

ایتالیا:

ما در مورد پیتزا‌ها و کالزون‌های گوشت پرشده با پنیر اضافی صحبت نمی‌کنیم، بلکه منظور، خوراک‌های مملو از روغن زیتون، گوجه‌فرنگی تازه و سبزیجات است. در واقع، رژیم غذایی سنتی ایتالیایی تاکید زیادی بر غذا‌های دریایی، غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات، همراه با بسیاری از گیاهان، ادویه‌ها و چاشنی‌ها دارد.


برچسب ها: تغذیه غذا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *