ارائه گواهی آزمایش کرونا شرط ورود دانشجویان واکسن نزده به دانشگاه

11:59 - 29 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۴۴۳
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: براساس بخشنامه وزارت کشور، دانشجویانی که واکسینه نشوند باید هر ۱۵ روز یکبار نتیجه منفی کرونای خود را به دانشگاه تحویل دهند.

_ مهر نوشت: محمد رضا آهنچیان از ابلاغ دو بخشنامه از طرف وزارت کشور به وزارت علوم خبر داد و گفت: بخشنامه اول توسط وزیر کشور به سه وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش ابلاغ شد مبنی بر اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید دارد بر بازگشایی دانشگاه‌ها از بهمن ماه و اینکه آزمون‌ها و پایان نامه‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: این بخشنامه طی نامه ۲۲ دی ماه به این سه وزارتخانه ابلاغ شد و پیرو آن ابلاغ، وزارت علوم نیز آن را برای اجرا به رؤسای دانشگاه‌ها ارسال کرده است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی یادآور شد: بخشنامه دوم توسط معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور برای تمام وزارتخانه‌ها ارسال شده است که یکی از بند‌های آن در مورد دانشگاه‌ها و مدارس بود.

وی ادامه داد: در این بخشنامه تاکید شده بود واکسیناسیون برای جامعه دانشگاهی الزامی است، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها موظف به واکسیناسیون هستند.

وی ادامه داد: همچنین هر یک از اعضا اگر بخواهد از آن تمرد کند، باید دلیل موجه داشته باشد و با وی مطابق با قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

آهنچیان افزود: در مورد جامعه دانشجویی نیز تاکید شده بود دانشجویان مکلف به واکسیناسیون هستند و در غیر این صورت باید تا زمانی که واکسینه نشده‌اند، آزمایش منفی کرونای خود را هر ۱۵ روز یک‌بار به دانشگاه تحویل دهند تا وقتی واکسینه شده و کارت واکسن خود را به دانشگاه ارائه دهند.

آهنچیان تاکید کرد: بخشنامه وزارت کشور لازم‌الاجرا است، چون مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارد و دانشجویان موظف به انجام آن هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *