رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کمیته امداد استان بازدید کرد

16:52 - 29 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۵۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان آماده هرگونه همکاری از جمله ارایه مشاوره‌های حقوقی رایگان به خانواده‌ها است.

- حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو  در حاشیه دیدار خود با مدیران و کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ضمن قدردانی از خدمات این کمیته در یاری رساندن به نیازمندان، از حمایت معاضدتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داده بر لزوم هم افزایی، همکاری و هماهنگی تمامی نهاد‌ها و مراکز نیکوکاری استان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد.

وی با اشاره به جامعه هدف در دسترس این نهاد انقلابی که طبق گزارش مسئولان مربوطه بیش از ۸۲ هزار نفر را تحت پوشش دارد که از لحاظ آماری که ۱۱ درصد خانوار‌های استان و ۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود؛ یکی از راهکار‌های کمکی این نهاد در بحث کمک به تشکیلات قضایی استان در کاهش طلاق را، ارایه آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج در بین مددجویان دانست.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه یکی از سیاست کلان کشوری در کمیته امداد، توانمندی سازی قشر ضعیف تحت پوشش کمیته است، خاطر نشان کرد؛ دستگاه قضایی استان نیز آماده هرگونه همکاری از جمله ارایه مشاوره‌های حقوقی رایگان به خانواده‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه با تأسی از آیات و روایات و نیز توصیه دین مبین اسلام بر لزوم اکرام ایتام از تمامی خیرین استان که در این زمینه فعال هستند قدردانی نموده و از نهاد‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌های استان خواست تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج و گسترش این سنت حسنه بیش از پیش تلاش کنند.

در پایان این دیدار از رئیس کل دادگستری استان به جهت حمایت‌های وسیع حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اهدای تندیس منقش با نام حضرت فاطمه زهرا (س) تجلیل بعمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *