معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: قانون هوای پاک قانون مترقی است

22:43 - 29 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۶۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قانون هوای پاک که در سال ۹۶ تصویب شد و بسیار قانون مترقی است.

- اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما درباره قانون هوای پاک گفت: قانون هوای پاک که در سال ۹۶ تصویب شد قانون بسیار مترقی است که اگر دستگاه‌ها به وظایفشان عمل می‌کردند ما امروز شاهد وضعیت فعلی نبودیم.

وی ادامه داد: ماده ۸ این قانون تصریح دارد که همه اشخاص حقیقی و حقوقی، موظف هستند که پس از رسیدن وسایل نقلیه خود به سن فرسودگی باید آن را از رده خارج کنند؛ تردد این وسایل نقلیه ممنوع است و پلیس نیز به ازای هر روز تردد این خودروها، آن‌ها را جریمه می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه مجموعا ۴۵ درصد وسایل نقلیه‌ای که در سطح کشور در حال تردد هستند در سن فرسودگی قرار دارند افزود: از هر دو خودرو یکی در سن فرسودگی است و محیط را آلوده می‌کند.

جهانگیر تصریح کرد: بخش دیگری از این ماده‌ی قانونی وزارت کشور، وزارت صمت و وزارت اقتصاد را موظف کرده بود تا ظرف مدت ۵ سال ناوگان حمل و نقل را نوسازی کنند که این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بر اساس قانون، تا تیر ۱۴۰۱ این دستگاه‌ها موظف بودند تا ناوگان حمل و نقل را نوسازی کنند که این اتفاق نیفتاده است بنابراین بخشی از قانون که جریمه خودرو‌های فرسوده است در حال انجام است، اما بخش تسهیلات که بودجه لازم دارد اجرا نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: دولت و مجلس باید اهتمام بیشتری می‌کردند تا این قانون به موقع اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تا کنون فهرستی از مقصران به قوه قضائیه معرفی نشده است گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و معاونت امور عامه داستانی کل به این موضوع ورود کردند تا با دستگاه‌هایی که به وظیفه خود عمل نکردند برخورد قانونی لازم صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *