ردیابی فشار خون با دستبند هوشمند

0:50 - 01 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۰۷۶۸
محققان به تازگی یک دستبند هوشمند توسعه داده‌اند که قادر است فشار خون افراد را درحالت‌های مختلف ردیابی کند.

- فارس نوشت: محققان به تازگی یک دستبند هوشمند توسعه داده‌اند که قادر است فشار خون افراد را درحالت‌های مختلف ردیابی کند.

این دستگاه شیک ۱۹۹ پوندی که فشار خون را به صورت ۲۴ ساعته نظارت می‌کند و افراد در معرض خطر سکته را شناسایی می‌کند، می‌تواند یک «تغییر مهم» در عرصه پزشکی باشد.

این دستگاه قادر است گزارش‌های لازم مربوط به فشارخون افراد را به پزشکان ارائه دهد. مانیتور فشار خون خانگی «Aktiia» یک دستبند هوشمند کوچک است که روی مچ بسته می‌شود و دارای حسگرهای نوری است که می تواند فشار خون افراد را در شب و روز ردیابی کند.

توسعه دهندگان این دستبند ادعا می‌کنند،  محصول آنها می‌تواند فشار خون را در حالت ایستاده، نشسته، دراز کشیده یا حتی خواب عمیق ردیابی کند و از این طریق  به مبارزه با فشار خون بالا کمک کند.

این شرکت مستقر در سوئیس ۱۵ سال پیش کار بر روی نظارت بر فشار خون با استفاده از حسگرهای نوری را آغاز کرد و آماده بود آن را در بهار ۲۰۲۱ وارد بازار کند.  این دستگاهبه جای استفاده از هوش مصنوعی برای «پیش‌بینی» سطح فشار خون، از پردازش سیگنال برای اندازه‌گیری واقعی بر اساس خط پایه استفاده می‌کند.

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند و بر اساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و در حدود ۸۷۰ میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: فشار خون سکته

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *