دیدار سرزده رئیس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از زندان عادل آباد شیراز

15:58 - 01 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۰۸۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ظهر امروز به صورت سرزده با حضور در زندان عادل آباد شیراز از اندرزگاه پاک این زندان بازدید کردند.
- بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری استان فارس، در بازدید سرزده مسئولان ارشد قضایی استان فارس ضمن بررسی وضعیت عمومی زندان و بازدید از آخرین وضعیت بهداری در حال بازسازی زندان مرکزی شیراز با ۲۴۰ تن از زندانیان اندرزگاه پاک به صورت چهره به چهره ملاقات کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در حشیه این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی گفت: قضات در بازدید‌های خود از زندان اعمال ماده ۱۴ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط و فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه حضور مستمر همکاران قضایی استان فارس و کیفیت حضور آنان به صورت هفتگی توسط یکی از معاونین دادگستری استان نظارت و بررسی می‌شود گفت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان زمینه تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت دسترسی آسان زندانیان به مقامات و مسئولین قضایی از جمله حقوق شهروندی مددجویان است که این امر در مجموعه قضایی فارس همواره از اولویت‌ها و برنامه‌های تأکیدی مدیریت ارشد قضایی استان است.

گفتنی است در جریان این بازدید سرزده علاوه بر بررسی آخرین وضعیت قضایی کلیه زندانیان مهریه زمینه بهره مندی ۱۰ تن از زندانیان از مرخصی و اعطای عفو به یکی از نادمان این اندرزگاه نیز فراهم گردید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این بازدید ضمن دستور تشکیل جلسه با شکات یکی از پرونده کثیر الشاکی در خصوص دعوت از اولیاء دم یک پرونده قتل و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش و اخذ رضایت در این پرونده تأکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *