کارگروه مشترک دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور تشکیل می‌شود

14:44 - 03 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۳۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در نشست شورای معاونان دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور مقرر شد تا کارگروهی مشترک بین دو نهاد تشکیل شود.
 - حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری در نشست شورای معاونان دیوان عدالت اداری که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور، معاونان، دادستان و روسای هیات‌های مستشاری این دیوان برگزار شد ضمن خیر مقدم به رئیس دیوان محاسبات کشور و همراهان، برگزاری این نشست‌ها را مثبت ارزیابی و بر هماهنگی و تعامل بیشتر این دو نهاد تاکید کرد.
 
در ادامه جلسه و با توجه به اینکه هر دو دستگاه عضو شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی هستند، به طرح اخبار و موضوعات حوزه‌های مربوطه پرداخته و بر هم افزایی بیشتر در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید شد.
 
مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور نیز با تشکر از دعوت رئیس دیوان عدالت اداری برای حضور در این سازمان، تعامل بیش‌تر دو نهاد را ضروری دانست و پیشنهاد تنظیم تفاهم نامه فی مابین را به جهت هم افزایی بیشتر مطرح کرد و این پیشنهاد نیز مورد تایید رئیس دیوان عدالت اداری قرار گرفت و مقرر شد یک کارگروه مشترک بین دونهاد شکل بگیرد و مقدمات این تفاهم نامه را فراهم کنند.
 
گفتنی است براساس اصل ۱۷۳ قانون اساسی و به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحد‌ها با آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام «دیوان عدالت اداری» زیر نظر رئیس قوه‌قضاییه تاسیس می‌شود.
همچنین براساس اصل ۵۵ قانون اساسی دیوان محاسبات به کلیه حساب‌های وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌کند که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات، حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند و  این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *