دستبرد به منزل پدر نامزد؛ سارق دستگیر شد

15:55 - 03 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۴۰۸
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق سابقه دار منزل خبر داد که با ترتیب دادن نقشه‌ای اموال با ارزش منزل پدر نامزد خود را ربوده و با فروش آن یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ خریده بود.
- سرهنگ کارآگاه سعید دالوند گفت: بیست و سوم آبان ماه پرونده ای تحت عنوان سرقت منزل در کلانتری 101 تجریش تشکیل شد و حسب دستور مقام قضائی برای پی جویی و کشف جرم پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت؛ ساعت 11 روز 20 آبان ماه برای انجام امورات شخصی به شهرستان عزیمت و هنگام بازگشت پس از ورود به منزل و مراجعه دخترم جهت بازی با کنسول بازی متوجه فقدان آن شد که زمانیکه که موضوع را با من در میان گذاشت در بررسیهای بیشتر متوجه شدیم به جز کنسول بازی اموال دیگری از قبیل دوربین عکاسی، گاوصندوق حاوی طلاجات ، مدارک ، تعدادی ساعت مچی برند و گرانقیمت و... به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مراتب کشف و پی جویی پرونده در دستور کار این یگان قرار گرفت و پس از حضور در محل و بررسی صحنه سرقت مشخص گردید سرقت بدون هیچگونه تخریب صورت گرفته است لذا تصاویر دوربین مدار بسته ساختمان از بدو خروج شاکی مورد پایش قرار گرفت که مشخص گردید در ساعت 2000 همان روز مردی نسبتا قد بلند با پوشش کامل صورت با استفاده از ریموت درب پارکینگ وارد ساختمان شده و پس از گذشت حدود یک ساعت از طریق آسانسور اقدام به خارج کردن گاو صندوق و اموال دیگر از ساختمان کرده و با یک دستگاه خودرو پژو پرشیا از محل متواری می شود.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با توجه به تصاویر صحنه جرم تحقیقات در خصوص اعضای خانواده شاکی و افراد مرتبط با آنها انجام و پس از بررسیهای کارآگاهان مشخص گردید نامزد دختر شاکی به اسم سیامک که از سارقان سابقه دار در زمینه سرقت منزل می باشد مرتکب سرقت شده و با فروش اموال مسروقه یک دستگاه خودروی پژو 206 خریده است.

سرهنگ دالوند افزود: پس از هماهنگی های قضائی متهم در یک عملیات موفقیت آمیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام پلیس بیان داشت:سیامک در بدو بازجویی منکر سرقت از منزل شاکی شده که در ادامه پس از بازرسی منزل متهم بخشی از اموال شاکی از قبیل طلاجات – مدارک – تعدادی ساعت مچی و گاو صندوق تخریب شده که در انباری منزل وی بود کشف شد که پس از مواجهه متهم با اموال مکشوفه لب به اعتراف گشود و اظهار داشت زمانی که با دختر شاکی آشنا شدم در یک فرصت مناسب اقدام به تکثیر ریموت و کلید درب منزل شاکی کردم و چندین مرتبه در فرصت های مناسب که از عدم حضور اعضای خانواده در منزل مطلع می شدم اقدام به ورود به منزل و سرقت اموال می کردم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح سیامک به بزه انتسابی و معرفی سه مالخر اموال سرقتی، مالخران دستگیر و طی صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: سرقت پلیس دستگیری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *