رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش صادرات با مانع زدایی و شناسایی گلوگاه‌ها محقق شده است

14:02 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۵۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت:بیشتر فعالیتی که در ۳ ماه اخیر داشتیم بحث مانع زدایی از فرآیند توسعه صادرات و همچنین شناسایی گلوگاه‌های لجستیکی، گمرکی، تعرفه‌ای و ... بوده است.
- بنا به اعلام شاتا، علیرضا پیمان پاک با اشاره به اینکه یکی از مهمترین محور‌های مورد نظر و سیاست‌های دولت سیزدهم، توسعه صادرات و حمایت از صادر کنندگان غیر نفتی بوده است، گفت: نخستین مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوبه‌ای بود که سیاست‌های ارزی و تجاری را تسهیل می‌کرد و مشوق‌های مختلفی را مد نظر قرار داده بود که به واسطه فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌هایی که ذیل آن سیاست‌ها انجام شد در کوتاه مدت برنامه‌هایی تدوین و در میان مدت و بلند مدت امید بخشی و انگیزه‌ای برای صادرکنندگان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیتی که در ۳ ماه اخیر داشتیم بحث مانع زدایی از فرآیند توسعه صادرات و همچنین شناسایی گلوگاه‌های لجستیکی، گمرکی و تعرفه‌ای و بخش‌های مختلف بود، اضافه کرد: بر اساس این شناخت، برنامه توسعه صادراتی را تعریف و تدوین کردیم و هم اندیشی‌های مختلفی را با بخش خصوصی و با اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها داشتیم و با فرآیند هم فکری و کار تیمی توانستیم برنامه‌هایی را تعریف کنیم و اقدامات کوتاه مدتی را انجام دهیم که به افزایش صادرات منجر شد.

پیمان پاک گفت: با این همکاری و هم فکری که وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی و صادر کنندگان داشته است امیدواریم برنامه‌ها را به گونه‌ای جلو ببریم که رشد قابل توجه بیشتر و جهش صادراتی را شاهد باشیم و این مهم با حمایت وزارتخانه‌های اقتصادی و معاونت اقتصادی رئیس جمهوری و رئیس جمهور، محقق شده است و امیدواریم این روند رو به رشد را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

پیمان پاک در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط با کشور‌های مختلف از جمله همسایگان و نقش رایزنان بازرگانی در این زمینه، تصریح کرد: تعداد رایزنان به ۱۰ رایزن افزایش یافته و ۷ رایزن، مستقر شدند و ۳ رایزن در حال اعزام هستند و برنامه ما این است که تعداد رایزنان رسمی را به ۳۰ رایزن افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت، توسعه مراکز تجاری را از دیگر اقدامات سازمان توسعه تجارت برشمرد و افزود: به ۶ مرکز تجاری مجوز دادیم و با همکاری اتاق ها، تشکل‌ها و صادرکنندگان، تعداد مراکز تجاری را افزایش می‌دهیم.

پیمان پاک در پایان اظهار داشت: مصوبه‌ای هم از نهاد‌های بالادستی گرفتیم که بتوانیم شبکه رایزنان خصوصی را فعال نموده و از رایزنان بخش خصوصی هم بهره‌مند شویم.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *