پوشیدن ماسک در داخل هواپیما الزامی است؟

13:24 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۵۹۷
محققان می‌گویند پوشیدن ماسک در داخل هواپیما خطر شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

_ فارس به نقل از دیلی‌میل نوشت: نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان چینی صورت گرفته نشان می‌دهد پوشیدن ماسک در هواپیما خطر شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

این مطالعه از شبیه‌سازی برای آزمایش قطرات مملو از ویروس که تا چه اندازه می‌تواند منتقل شود و محیط و فرد را آلوده کند استفاده کرد؛ مدل محققان ۸۰ درصد درست پیش بینی می‌کرد که چه کسی ویروس را دریافت کرده و چه کسی دریافت نکرده و آلوده نشده است.

نتایج به دست آمده از این پژوهش تأیید کرده، گرچه بسیاری از مسافران از پوشیدن ماسک در زمان پرواز ناله می‌کنند، اما این امر احتمال شیوع کووید را کاهش می‌دهد.

این تیم از دانشگاه شانگ‌های جیائو تونگ محاسبه کرد که اگر همه مسافران از ماسک جراحی استفاده کنند، به میزان قابل توجهی شمار افرادی که ممکن است در طول یک پرواز به کرونا مبتلا شوند، کاهش می‌یابد.

دای لای، نویسنده این مطالعه گفت: آخرین تحقیقات تأیید می‌کند که ماسک‌ها «تفاوت قابل توجهی» در ایمنی ناشی از ابتلا به کرونا ایجاد می‌کنند.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: کرونا ماسک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *