شرط اجرای مطالبات دولت از مدیریت شهری پرداخت اعتبارات است

5:13 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۶۲۹
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بعد از اینکه تکلیف سهم دولت از اعتبارات مالی برای ما روشن شد می‌توانیم درباره مطالباتی که در حوزه حمل و نقل دارند صحبت کنیم.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص شرایط حوزه حمل و نقل در بودجه ۱۴۰۱ به میزان گفت: جلسات بررسی سرفصل‌های مربوط به حمل و نقل به تازگی در کمیسیون شروع شده است. بعد از پایان این جلسات ما خواهیم توانست درباره شرایط بودجه در بخش حمل و نقل شهری اظهارنظر کنیم.

وی در پاسخ به اینکه مطالباتی که در سطوح بالای مدیریتی کشور درباره تسهیل فضای حمل و نقل شهری برای اقشار سالمند یا معلول مطرح می‌شود به چه نحوی محقق خواهد شد گفت: اگر دولت دنبال تحقق چنین شرایطی باشد باید سهمی که در اعتبارات حوزه حمل و نقل شهری بر عهده دارد را بپردازد تا بعد ما هم انشاالله بتوانیم این مطالبات را اجرایی کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این نکته که مسوولیت بخش اجرایی حوزه حمل و نقل به طور مشترک بر عهده مدیریت شهری و دولت گذاشته شده است ادامه داد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه که در صحن شورای شهر قرائت و بررسی شد طی چند سال گذشته هیچگاه دولت سهمی که در تامین اعتبارات شهرداری داشته را پرداخت نکرده است. ما الان منتظر هستیم تا ببینیم آیا برای سال ۱۴۰۱ این اتفاق خواهد افتد که دولت سهمش را بپردازد یا نه. بعد از اینکه تکلیف سهم دولت از اعتبارات مالی برای ما روشن شد می‌توانیم درباره مطالباتی که در حوزه حمل و نقل دارند صحبت کنیم.
 
بیشتر بخوانید:

قائمی درمورد این پرسش که آیا مشکل حمل و نقل عمومی تنها به این بر می‌گردد که اعتبارات مالی از ناحیه دولت تامین نمی‌شود اظهار کرد: نه. یک بخش از مشکل به این موضوع مربوط می‌شود. بخش دیگر این مشکل هم به مساله عدم تامین اعتبارات مالی از ناحیه خود شهرداری بر می‌گردد. شهرداری برای بودجه سال ۱۴۰۰ که الان ماه‌های آخرش را سپری می‌کنیم لایحه‌ای را به صحن شورای شهر آورد و درخواست کاهش بخشی از اعتبارات بودجه امسال را داشت. چون شهرداری درآمد‌های پیش بینی شده در بودجه امسال را نمی‌توانست محقق کند. معنای این مساله این است که شهرداری هم باید تلاش هایش را بیشتر کند. حالا در پیشنهاد بودجه سال آینده ما افزایش ۵۱ درصدی را پیش بینی کرده ایم که این مساله امیدواری‌هایی را ایجاد می‌کند که شهرداری کمر همت بسته تا درآمد‌های بیشتری را کسب کند که بتواند برای پروژه‌های عمرانی هزینه بیشتری صرف کند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه شورای شهر حتی توان مطالبه کردن اعتبارات مالی شهرداری را هم ندارد تصریح کرد: اینطور نیست. شورای شهر دارای جایگاه قانونی است و از شهرداری مطالبه می‌کند. در جلسات اخیر شورای شهر هم به همین موضوع پرداخته شده است. عدم تصویب گزارش حسابرس شهرداری که در جلسه شورای شهر اتفاق افتاد به همین مساله مربوط می‌شود. شورای شهر جایگاه قانونی مطالبه گری را دارد به این شرط که شهرداری به عنوان مجری به درستی به تکالیفش عمل کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *