در قانون جوانی جمعیت مشوق‌های مختلفی برای مادران در نظر گرفته شده است

15:09 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۶۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، گفت: در قانون جوانی جمعیت برای همه عرصه‌های زندگی بانوان مشوق‌های معنوی، اجتماعی، مهارتی، آموزشی و بودجه‌های کلان، زمین، ماشین و خانه در نظر گرفته شده تا بانوان در حالی که خدمت می‌کنند به وظیفه مادری اهمیت بدهند و نسبت به مادری از زنان قدر دانی شده است.
- انسیه خزعلی امروز در مراسم بزرگداشت روز زن و مادر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن کنفرانس این وزارتخانه برگزار شد، گفت: روح الله از خاندان رسالت آمد و جایگاه زن را آنگونه که زهرای اطهر (س) در بتن زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی ترسیم کرده بوده‌اند بار دیگر زنده کرد.

وی با بیان اینکه زنان اجتماع ما نشان دادند که با وجود موقعیت مناسب و اهمیت جامعه و خانواده به آن‌ها به بهترین وجه می‌درخشند، افزود: نفرات اول ما در عرصه‌های مختلف زنان موفقی هستند که در علم و رشد معنوی و مهارتی نشان داده‌اند که می توانند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حمایت از بانوان وجود دارد و نشان می‌دهد که امکان حمایت از زنان در عرصه‌های مختلف درون خانواده برای حفظ کرامت و جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت از نقش مادری زنان در کنار لطفی که می‌کنند و خدمات اجتماعی که دارند امنیت آنان در خانواده، محل کار و تأمین اجتماعی آن‌ها در آینده پیش‌بینی و تصویب شده است، افزود:، اما به دلیل عدم اطلاع و آگاهی این حقوق مطالبه نمی‌شود.

خزعلی با اشاره به فعالیت ۳۰ سالۀ شورای عالی انقلابی فرهنگی گفت: از سال ۱۳۶۵ با حضور مبارک حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور وقت و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌اند برای زنان جایگاهی ترسیم کرده‌اند که در دنیا نظیر ندارد.

وی  مصوبات کنونی آماده بهره برداری را حاصل زحمات ۳۰ ساله مسئولین برای بانوان دانست، افزود: در این عرصه مراکز مختلفی به وجود آمده و امکاناتی در اختیار دوستان قرار گرفته است، اما متأسفانه ما بانوان با قوانین، امکانات و نحوه مطالبات آشنا نیستیم در حالی که با دانستن قوانین می توانیم به بهترین وجه زندگی کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با اشاره به وجود قانون جوانی جمعیت گفت: در این قانون برای همه عرصه‌های زندگی بانوان مشوق‌های معنوی، اجتماعی، مهارتی، آموزشی و بودجه‌های کلان، زمین، ماشین و خانه در نظر گرفته شده تا بانوان در حالی که خدمت می کنند به وظیفه مادری اهمیت بدهند و نسبت به مادری از زنان قدر دانی شده است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *