بانوان سهم مهمی در زمینه‌های دیپلماتیک و فرهنگی وزارت خارجه دارند

15:12 - 04 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۶۳۹
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه با بیان اینکه حدود ٤٤٠همکار ما در دستگاه دیپلماسی را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بانوان سهم مهمی را در زمینه‌های مختلف سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی، کنسولی و فرهنگی در وزارت خارجه دارند که ویترین و نمادی از زن مسلمان ایرانی هستند که الگوی آنان حضرت زهرا (س) است.
- حسین امیرعبدالهیان در مراسم بزرگداشت مقام زن که بعداز ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر گفت: در کنار تلاش‌هایی که همکاران در وزارت خارجه دارند دو ویژگی مهم در دستگاه دیپلماسی داریم و آن اینکه حدود ٣٠ درصد از همکاران ما را بانوان تشکیل می‌دهند. دیگر ویژگی اینکه از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان امور ملل فرزند شهیدی را به‌عنوان سفیر همکار در جمع خودمان داریم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی نسبت به سایر دستگاه‌های دیگر کمترین کارمند زن را دارد، افزود: حدود ۴۴۰ همکار ما در دستگاه دیپلماسی را بانوان تشکیل می‌دهند. بانوان سهم مهمی در زمینه‌های مختلف سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی، کنسولی و فرهنگی در وزارت خارجه دارند. آنها ویترین و نمادی از زن مسلمان ایرانی هستند که الگوی آن حضرت زهرا (س) است. 

وی گفت: دو هفته قبل سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان میهمان ما در تهران بودند. ما به صراحت اعلام کردیم تا زمانی که دولت فراگیر در این کشور تشکیل نشود ما این دولت را به رسمیت نخواهیم شناخت.

امیرعبدالهیان بیان داشت: از جمله اقداماتی که در آن دیدار صورت گرفت این بود که تعدادی از کارشناسان ما در اداره افغانستان که خانم هستند پای میز مذاکره حضور داشتند و می‌دانید که دید آن‌ها نسبت به خانم‌ها چیست. ما خواستیم بگوییم بانوان توان زیادی در وزارت امور خارجه دارند.

وی افزود: ویژگی دوم وزارت امور خارجه این است که حدود ٣٩ درصد همکاران ما در وزارت خارجه را ایثارگران تشکیل می‌دهند که یا خودشان در جنگ تحمیلی حضور داشتند یا همسران و فرزندان شهدای معظم هستند.

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *