واکسینه شدن کودکان زنجیره انتقال کرونا را قطع می‌کند

5:30 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۶۴۰
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: در حال حاضر عمده افرادی که دچار کووید می‌شوند توسط دانش‌آموزی که در مدرسه به بیماری مبتلا شده است با این ویروس درگیر شده‌اند.
حمید عمادی در گفت‌وگو با میزان در خصوص واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال اظهار کرد: مجوز تزریق واکسن کرونا به این گروه سنی دریافت شده، اما این اقدام هنوز عملیاتی نشده و قرار است به زودی انجام شود. همیشه حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص واکسن وجود داشته و این در حالی است که ما شاهد این موضوع هستیم که تزریق واکسن نه تنها عوارض جدی برای دریافت کنندگانش به همراه نداشته بلکه بسیار مفید بوده و نقش عمده‌ای در پیشگیری از این بیماری ایفا کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ادامه داد: درست است که کودکان مانند بزرگسالان در معرض ابتلا به کووید قرار ندارند، ولی این بیماری می‌تواند این گروه سنی را هم درگیر کند و سبب مشکلات جدی در آن‌ها شود و از طرفی دیگر واکسینه شدن کودکان سبب قطع زنجیره انتقال و گردش این بیماری در جامعه می‌شود و در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که عمده افرادی که دچار کووید می‌شوند در خانواده دانش‌آموزای دارند که به مدرسه رفته و دچار این بیماری شده و سایر افراد خانواده را نیز درگیر کرده است و بنا بر این واکسیناسیون کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ افزود: در کشور ما واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم برای کودکان زیر ۱۲ سال مورد تایید قرار گرفته است و به احتمال بسیار زیاد واکسن اسپایکوژن هم این مجوز را دریافت می‌کند که همه این واکسن‌ها خوب هستند و اثربخشی مناسبی دارند.
وی در پاسخ به این سوال که اومیکرون برای زنان خطرناک‌تر است یا مردان گفت: تا کنون مطالعه‌ای در این خصوص انجام نشده که این سویه زنان را بیشتر درگیر می‌کند یا مردان را و در رابطه با سویه دلتا هم چنین مطالعه‌ای انجام نشده البته در ابتدای شیوع کرونا این مطلب عنوان می‌شد که این بیماری مردان را بیشتر درگیر می‌کند، ولی بعد از آن به صورت جدی به این مطلب اشاره نشده است که اختلاف معنی داری بین ابتلای زنان و مردان به کووید وجود دارد.

این استاد دانشگاه در پایان ویروس غالب کشور را اومیکرون معرفی کرد و گفت: از میان تست‌های مثبت کرونا بیشترین واریانت اومیکرون است و عمده ویروسی که در جامعه در حال چرخش است این سویه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *