اوج گیری اختلافات در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین

8:51 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۷۴۶
منابع آمریکایی فاش کردند که شماری از اعضای تیم مذاکره کننده این کشور در وین به دلیل اختلاف با رابرت مالی، وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشته‎اند.

برخی دیگر از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا به دلیل بالا گرفتن اختلاف‎ها، وین را ترک کردند.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، در گزارشی فاش کرد «همزمان با برگزاری مذاکرات وین، اختلافات در هیئت آمریکایی تشدید شده است.»

این نشریه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر آنچه موضع گیری سختگیرانه‌تر در برابر ایران و زمان خروج از مذاکرات، خوانده شده، اختلاف به وجود آمده است.

پیشتر منابع آمریکایی تایید کرده بودند که «ریچارد نفیو»، معاون ویژه دولت آمریکا در امور ایران، از تیم مذاکره کننده این کشور  خارج و وین را ترک کرده است.

گفته می‎شود «نفیو»، از آنچه موضع سخت‌تر در مذاکرات کنونی خوانده شده، حمایت کرده و از اوایل دسامبر در مذاکرات وین شرکت نکرده است.

منابع آگاه می‌گویند که دو عضو دیگر تیم مذاکره کننده آمریکا به دلیل اختلاف با «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و رئیس هیئت آمریکایی در مذاکرات وین، این شهر را ترک کرده و به واشنگتن بازگشته‎اند.

«وال استریت ژورنال»، در بخش دیگری به نقل از منابع آگاه نوشت «از جمله موضوعاتی که تیم آمریکایی را از هم جدا کرده، این است که چگونه باید تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرد و اینکه آیا در حالی که ایران برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد باید مذاکرات را متوقف کرد یا خیر.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *