بازدید مسئولین قضایی از انبار‌های گمرک باعث افزایش سرعت اقدامات شد

14:02 - 05 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۱۸۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کل گمرک ایران گفت: بازدید اخیر مسئولین قضایی از انبار‌های گمرک به ما کمک کرد تا اقدامات لازم سریع ترانجام شود.

- علی رضا مقدسی در نشست خبری در پاسخ به میزان در خصوص وضعیت انبار‌های گمرکات بعد از انتقادات از شرایط نگهداری کالا در گمرکات کشور و ورود دستگاه قضا گفت: طبق قانون مرجع نگهدارنده کالا در مرز‌های آبی مربوط به سازمان بنادر، در مرز‌های زمینی مربوط به انبار‌های عمومی و در مرز‌های هوایی نیز به فرودگاه‌ها و انبار‌های عمومی واگذار شده است که کار انبار داری و قبض انبار با توجه به اسناد، به گمرک اظهار می‌شود و در واقع گمرک در این زمینه کار انبار داری انجام نمی‌دهد.

وی بیان کرد: بازدید اخیر مسئولین قضایی از انبار‌های گمرک به ما کمک کرد تا اقدامات لازم سریع تر انجام شود.

رئیس کل گمرک ایران گفت: برخی از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی متروکه هستند و صاحب کالا به نوعی نتوانسته است مجوز‌ها را اخذ یا ارز آن را تامین کند و زمان آن گذشته و ترخیص نشده است.

مقدسی گفت: با جلساتی که داشتیم خوشبختانه سرعت کار خیلی بیشتر شده است و در صورتی که انبار‌ها تخلیه شود گمرک هم می‌تواند کالا‌های تملیکی را سریع‌تر به انبار‌های مربوطه منتقل کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر کار فروش کالا‌ها به سرعت درحال انجام است و بحث مکانیزه کردن کالا و انبار‌ها و نظمی که لازم است داده شود در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: در بازدیدی که از انبار‌های اموال تملیکی در استان هرمزگان داشتیم متوجه شدیم که انبار‌ها شرایط قبل را ندارند و کالا‌ها به طور دسته بندی شده در جایگاه‌های خود قرار گرفته است گرچه جای کار بیشتری دارد که در برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده و سامانه‌هایی نیز درنظر گرفته شده است

مقدسی گفت: این موضوع هم به شفاف سازی در بحث ساماندهی کالا‌ها کمک می‌کند و هم سرعت کار را در فرآیند فروش کالا‌ها و اقداماتی که قرار است انجام دهد بالا را می‌برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *